تفکر اشتباهی راجع به نخ دندان وجود دارد که استفاده مداوم از نخ دندان بین دندان­‌ها فاصله ایجاد کرده و به مرور باعث آسیب به دندان­ها می­‌شود. باید بدانید که استفاده از نخ دندان به کاهش باکتری موجود در میان دندان­‌ها و لثه‌­ها کمک می­کند.

۴ روش برای داشتن دندان‌هایی سفید

امروزه اکثر افراد به دنبال دندان­‌های سالم و یکدست سفید هستند که با هر لبخندی سفیدی آن­ها را به رخ فرد مقابل بکشند. برخی افراد برای داشتن خط لبخند زیبا و سفید به یک دندانپزشک ماهر مراجعه کرده و روش­های مختلفی را تجربه می­‌کنند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که امروزه هزینه­‌های امور دندان­پزشکی سر به فلک کشیده و اکثرا از مراجعه به دندانپزشک سر باز می‌­زنند. نیازی نیست با صرف هزینه‌­های بسیار دندان­‌هایتان را بسان مروارید سفید کنید. همراه ما باشید تا با استفاده از روش‌­های آسان و خانگی دندان­های‌تان را یکدست سفید و صدفی کنید.

هنگام خرید، مسواک با برس نرم را انتخاب کنید

هر فردی معمولا روزانه سه مرتبه دندان­‌هایش را مسواک می­‌کند. پس، نوع مسواک در سلامت دندان و دهان و همچنین تمیزی و سفیدی دندان­ها نقش موثری ایفا می­‌کند. مسواک کردن با برس نرم شما را از شر باکتری‌­ها خلاص کرده و لایه طبیعی دندان­‌ها را حفظ می­‌کند. در حالی­‌که برس­‌های سخت و سفت به لثه‌­ها آسیب رسانده و به مرور مینای دندان را نابود می­‌کند.

نخ دندان را دوست خود بدانید

تفکر اشتباهی راجع به نخ دندان وجود دارد که استفاده مداوم از نخ دندان بین دندان‌­ها فاصله ایجاد کرده و به مرور باعث آسیب به دندان­‌ها می­‌شود. باید بدانید که استفاده از نخ دندان به کاهش باکتری موجود در میان دندان‌­ها و لثه‌­ها کمک می­‌کند. شما می­‌توانید با استفاده روزانه از نخ دندان به نتیجه بهتری دست یابید.

میزان مصرف چای و قهوه را به حداقل برسانید

چای، قهوه و نوشیدنی­های حاوی رنگ مصنوعی به مرور روی رنگ دندان‌­ها تاثیر گذاشته و آن­ها را کدر و بدرنگ می­‌کنند. پس، میزان مصرف این نوشیدنی­‌ها را به حداقل برسانید.

خوردنی­های دندان دوست را بشناسید

گاهی دسترسی سریع به مسواک وجود ندارد، در این مواقع غذا­های مفید برای دندان از جمله کرفس، سیب، گلابی و هویج را به یاد داشته باشید. مصرف این مواد غذایی باعث تولید بزاق شده که موادغذایی باقی مانده در میان دندان‌­ها را از بین می­‌برد.

سخن آخر

روش­‌های یاد شده آسان بوده و در خانه به راحتی قابل اجراست. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این روش­ها در صورت سلامت دهان و دندان موثر است. در زمان احساس هرگونه مشکل و بدرنگی غیر طبیعی دندان­‌ها باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید