آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نام آخرین رئیس جمهوری افغانستان را به اشتباه "حامد کرزای" معرفی کرد.

گاف بلینکن درباره اسم رییس‌جمهور افغانستان جنجالی شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم مانند جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در یادآوری اسامی مشکل دارد. بلینکن قصد داشت در صحبت‌هایش طی یک مصاحبه با اشاره به فرار اشرف غنی به امارات، یک تماس تلفنی با این رئیس جمهوری افغانستان را به یاد آورد که یک روز پیش از ورود طالبان به کابل انجام شده بود.

اسپوتنیک گزارش داد، اما به جای اینکه بلینکن بگوید که با اشرف غنی صحبت کرده بود، او به اشتباه به نام حامد کرزای اشاره کرد که پیش از غنی و در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ ریاست جمهوری افغانستان را به دست داشت.

بلینکن در برنامه "رو در رو با ملت" در شبکه سی.بی.اس گفت: «یک هفته به عقب بازگردید. این دولت سقوط کرد. و ضمنا من یک روز پیش از آن گفت‌وگویی تلفنی با رئیس جمهور کرزای داشتم، زمانی که او قصد خودش را به من گفت و روی "مبارزه تا مرگ" تاکید می‌کرد. خب او روز بعد رفت.»

در این مصاحبه وزیر خارجه آمریکا نام آخرین رئیس جمهوری افغانستان را که تا همین هفته پیش در کاخ ریاست جمهوری کابل بود، به درستی به یاد نیاورد.

این صحبت‌ها واکنش کاربران در فضای مجازی را به دنبال داشت و بسیاری از کاربران توییتر می‌گفتند که "زوال عقل بایدن مسری است."

یکی از کاربران نوشت "پس جو بایدن تنها آدم فراموشکار در این دولت نیست." کاربر دیگری گفت "یک لغزش بسیار گویا. دولت‌های دست‌نشانده خیلی مهم نیستند، اینطور نیست؟" یک کاربر هم نوشت: این دولت فراتر از ناکارآمدی است.

اشرف غنی با تکمیل تسلط طالبان بر افغانستان بعد از ورود به کابل در ۱۵ اوت از این کشور گریخت. غنی که هم‌اکنون در امارات به سر می‌برد، گفت قصد دارد در آینده نزدیک برای برقراری "عدالت" برای تمام اتباع افغان به افغانستان بازگردد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید