دادگاه فساد مالی جاکارتا امروز از محکومیت وزیر پیشین امور اجتماعی اندونزی به علت اتهامات رسوایی فساد مالی مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا به ۱۲ سال زندان خبر داد.

۱۲ سال زندان برای وزیر سابق امور اجتماعی اندونزی

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: دادگاه فساد مالی جاکارتا اعلام کرد «جولیاری باتوبارا» وزیر پیشین امور اجتماعی اندونزی به دلیل فساد مالی چندین میلیون دلاری در رسوایی فساد مالی مرتبط با همه گیری ویروس کرونا از سوی این دادگاه به ۱۲ سال زندان محکوم شد. 

قاضی این پرونده گفت: سیاستمدار سابق  پس از دریافت ۳۲.۴ میلیارد روپیه معادل با ۲.۲۵ میلیون دلار در رابطه با خریداری کالاها و محموله های کمک های اجتماعی در دوران همه گیری ویروس کرونا کاملا گناهکار شناخته شده است. 

باتوبارا که از سوی این دادگاه همچنین به دخالت در روند مناقصه ها نیز متهم است، به پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون روپیه نیز محکوم شد و به او دستور داده شد تا ۱۴.۵ میلیارد روپیه را بازگرداند. وی همچنین از هرگونه خدمت در دولت پس از پایان دوران حبس منع می شود. 

باتورا تمامی اتهاماتش را رد کرد و وکیل وی درخواست تجدید نظر در حکم را کرده است. 

گفتنی است کمیسیون ضد اختلاس دسامبر گذشته جولیاری باتوبارا را به همراه ۴ نفر دیگر به عنوان مظنون در فهرست خود قرار داد. همزمان پلیس ضد اختلاس بیش از یک میلیون دلار پول نقد را یک روز قبل از دستگیری او کشف کرد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید