فضای داخلی این سفینه شامل صندلی‌های تختخواب‌شو، وای‌فای، پنجره‌های اطراف و... می‌شود.

سفر به فضا با بالن! / مسافران پدیده بی‌وزنی را تجربه نخواهند کرد

به گزارش سلام نو، روزنامه همشهری نوشت: شرکت «اسپیس پرسپکتیو» قصد دارد تا خدمات گردشگری فضایی ارائه دهد. به گزارش دیجیتال ترندز، پس از «بلو اوریجین» و «ویرجین گالکتیک»، اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective) نیز می‌خواهد با کپسول فضایی خود، گردشگران را با قیمت مناسب‌تری به فضا ببرد که این می‌تواند باعث عمومی‌ترشدن داستان سفرهای توریستی فضایی شود.

در پی موفقیت‌های اخیر شرکت‌های بلو اوریجین و ویرجین گالکتیک هر دو شرکت می‌خواهند مسافران خود را تا خط کارمان یعنی خط فرضی که حدود ۱۰۰کیلومتر از سطح دریا ارتفاع دارد، ببرند. اما شرکت دیگری نیز می‌خواهد با سرعت بیشتری مسافرانش را خیلی بالاتر از ابرها ببرد. برای این کار، اسپیس پرسپکتیو یک کپسول فضایی لوکس هشت‌نفره با نام «سفینه نپتون» طراحی کرده که توسط یک بالن غول‌پیکر پر از گاز هیدروژن به آسمان فرستاده می‌شود.

فضای داخلی این سفینه شامل صندلی‌های تختخواب‌شو، وای‌فای، پنجره‌های اطراف و... می‌شود. این شرکت که دفتر آن در فلوریدا قرار دارد با انتشار یک ویدئو، تجربه سفر با سفینه فضایی خود را به نمایش گذاشته است. در عین حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که با وجود استفاده از واژه «فضا» در نام شرکت و کپسول آن، سفینه فضایی نپتون فقط ۳۲کیلومتر از زمین فاصله می‌گیرد که ارتفاع بسیار کمتری نسبت به خط فرضی کارمان محسوب می‌شود؛ فاصله‌ای از سطح زمین که تقریبا 3برابر بیشتر از فاصله‌ای است که هواپیماهای مسافربری از سطح زمین دارند.

همچنین برخلاف تجربه ارائه شده از سوی 2شرکت دیگر، مسافران این سفینه پدیده بی‌وزنی را تجربه نخواهند کرد. سفر اسپیس پرسپکتیو، حدود 6ساعت به‌طول می‌انجامد که از سفر بلو اوریجین که از زمان پرتاب تا فرود آن تنها 10دقیقه بوده، بسیار طولانی‌تر است. مسافران این سفینه در طول این 6ساعت از صعود آرامش‌بخش، مناظر زیبای فضایی و فرود به سطح زمین لذت خواهند برد.اسپیس پرسپکتیو هزینه سفر با سفینه نپتون را ۱۲۵هزار دلار اعلام کرده که نسبت به بلیت 450هزار دلاری ویرجین گالکتیک بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. فروش بلیت‌های سفر فضایی اسپیس پرسپکتیو از چندماه پیش آغاز شده و قرار است نخستین پروازها در سال۲۰۲۴ انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید