معاون گردشگری استان مازندران گفت: هرچند هتل‌ها و مراکز گردشگری و اقامتی استان مازندران باز بودند اما مسافر و گردشگر نداشتند چراکه با کاهش شدید تردد و سفر به این استان روبرو بودیم.

کاهش شدید ضریب اشغال هتل‌های مازندران در تعطیلات اخیر

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، شیوع کرونا بار دیگر کشور را به تعطیلی کشاند. این تعطیلی از دوشنبه هفته گذشته آغاز و تا شنبه هفته جاری ادامه یافت.

تعطیلی ۵ روزه که با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز همزمان شده بود این نگرانی را ایجاد کرد که همانند تعطیلات گذشته با سیل عظیم سفرها همراه باشد، اما اینگونه که به نظر می‌رسد که اعمال محدودیت‌های شدید و عملیاتی شدن سفت و سخت آن سبب شد با کاهش میزان سفر طی تعطیلات گذشته همراه شویم. 

طرح محدودیت تردد از روز یکشنبه آغاز شد، هرچند در همان روز اول در برخی نقاط تراکم ترافیک وجود داشت اما در مجموع کل تردد در کشور و در مقایسه با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سال قبل ۴۸ درصد کاهش داشت. 

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، میزان تردد در بسیاری از جاده‌ها کاهش داشته به طور مثال در آزادراه رشت - قزوین، آزادراه تهران- شمال و جاده چالوس شاهد کاهش ۸۰ درصدی تردد بودیم. همچنین میزان تردد در آزادراه تهران - قم و محور تهران-مشهد کاهشی ۷۰ درصدی داشته است. تردد در جاده فیروزکوه نیز ۵۰ درصد کاهش و در محور قم - اصفهان کاهش ۶۲ درصدی تردد به ثبت رسیده است. 

کاهش ضریب اشغال هتل‌ها در تعطیلات گذشته نیز گواهی بر صحت صحبت‌های مطرح شده است چنانکه مهران حسنی (معاون گردشگری استان مازندران) با اشاره به کاهش شدید میزان اقامت مسافران در هتل‌های این استان گفت: تقریبا می‌توان گفت نیمی از هتل‌های استان مازندران تنها ۸ اتاق خود را به صورت نفرشب برای اقامت مسافران می‌دادند. این میزان ضریب اشغال در مقایسه با تعطیلات گذشته قابل قیاس نیست. 

او ادامه داد: در تعطیلات پنج روزه‌ای که با آن روبرو بودیم شاهد اعمال قانون به صورت سفت و سخت و محدودیت‌های سفر و تردد بودیم. حتی مسافرانی که قبل از اعمال محدودیت‌ها به استان سفر کرده بودند در مبادی خروجی جریمه شدند. 

حسنی با اشاره به آنکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا هتل‌ها و مراکز گردشگری در زمره مشاغل سطوح یک قرار می‌گیرند و فعالیت آن‌ها در زمان تعطیلات کرونا بلامانع است، گفت: هرچند هتل‌ها و مراکز گردشگری و اقامتی استان مازندران باز بودند اما مسافر و گردشگر نداشتند چراکه با کاهش شدید تردد و سفر به این استان روبرو بودیم. البته برخی عنوان می‌کردند که هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری از سطح یک به سطوح دیگر منتقل شده‌اند اما براساس ابلاغیه‌ای که از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دریافت کردیم فعالیت این مراکز در ایام تعطیلات کرونا بلامانع بود. 

معاون گردشگری استان مازندران با اشاره به آنکه شنا در دریای خزر ممنوع است و اجازه شنا داده نمی‌شود، یادآور شد: استفاده از ساحل بلامانع است از این رو شاهد حضور مردم و علاقمندان در سواحل بودیم با این وجود کنترل در سواحل برای جلوگیری از ازدحام وجود داشت. در واقع می‌توان گفت آنچه در تعطیلات پنج روزه گذشته شاهد بودیم با آنچه که در تعطیلات قبل دیدیم کاملا تفاوت داشت. اکنون وضعیت عادی است و تعداد مسافران همانند روزهای عادی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید