۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 55281315

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: دلالان برای صادرات هویج برنامه‌ریزی کردند که هویج را به عراق، ارمنستان و پاکستان قاچاق و صادرات کنند

خرید هویچ با کارت ملی صحت دارد؟
به گزارش سلام نو به نقل از میزان، مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره وضعیت عرضه و قیمت هویج، گفت: قیمت هویج کاهش پیداکرده ولی کاهش قیمت چشم‌گیری که توقع داشته‌ایم، صورت نگرفته و امروز هویج ۱۲ الی ۱۳ هزار تومان فروخته‌ شده است.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: یک‌سری از دلالان که بار یک‌دست و صادراتی داشتند به قیمت ۱۵ هزار تومان هویج را به فروش رساندند.
وی افزود: متأسفانه طبق رصدهایی که صورت گرفته است، متوجه شدیم که چند دلال در ازنا و الیگودرز هستند، زیرا هویج در حال حاضر از این شهرها برداشت می‌شود و این دلالان برای صادرات هویج برنامه‌ریزی کردند که هویج را به عراق، ارمنستان و پاکستان قاچاق و صادر کنند به استانداری و نیروهای امنیتی اعلام کرده‌ایم که جلوی این دلالان گرفته شود تا عرضه هویج بیشتر شود.
دارایی نژاد بیان کرد: توقع ما این بود که روزی دو هزار هویج وارد میدان تره‌بار شود، ولی فقط ۵۰۰ تن واردات می‌شود و عرضه بسیار کاهش پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: برخی از کشاورزان با دلالان دست‌به‌یکی می‌کنند که بار خود را دیرتر بچینند تا عرضه کاهش پیدا کند به این کشاورزان نیز هشدار داده‌ایم و تصور ما این است که در هفته‌های آینده قیمت هویج باید به ۱۰ هزار تومان برگردد و این اتفاق هم خواهد افتاد، زیرا هویج را نمی‌شود زیاد نگه‌داری کرد و نباید به این قیمت باقی بماند.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امروز خوشبختانه وانتی‌ها نیز هویج بار زده‌اند تا قیمت‌ها شکسته شود و از صادرات و قاچاق هویج نیز جلوگیری می‌کنیم، زیرا نیاز مردم کشور است به دلالان  هشدار داده‌ایم و قول داده‌اند تا چند روز آینده قیمت‌ها را بشکنند و عرضه را افزایش دهند.
وی در خصوص کلیپ منتشرشده در فضای مجازی و دور ریختن هویج‌های نگه‌داری شده به سطل زباله، گفت: این کلیپ برای روز تاسوعا بوده است زیرا هویج‌ها را نگه‌داشته‌اند تا تاسوعا کیلویی ۱۰ الی ۱۱ هزار تومان بفروشند، ولی چون مقداری را به این قیمت نفروخته بودند بنابراین خراب شد و تابه‌حال هویج با این قیمت به بازار عرضه نشده است و بالاترین قیمت عرضه باید ۸ هزار تومان باشد نه قیمتی که در حال حاضر عرضه می‌شود.
دارایی نژاد در خصوص خبر خرید هویج باکارت ملی در اهواز تأکید کرد:  این خبر کذب است و گنجایش اهواز ۵۰۰ تن هویج نیست و به اهواز اگر ۱۰۰ تن هویج ارسال شود دیگر خریداری ندارد، ولی به اهواز ۲۰ تن هویج ارسال‌شده بود و چون مقدار آن کم بود مورد استقبال شدید قرار گرفت این قضیه برای دو هفته قبل است و رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار این استان در پاسخ به این قضیه گفته‌اند، چون دو ماشین هویج واردشده بود و مصرف هم افزایش پیداکرده مردم هجوم آوردند، ولی خرید هویج باکارت ملی صورت نگرفته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید