گیاه تاک خدا در زنده ماندن حیوانات و اثر داروهای ضد سرطانی موثر بوده و ترکیبات فعال آن مانع از شکل گیری سرطان، رشد، و گسترش می شود. آن ها همچنین بقای حیوانات و اثر داروهای ضد سرطانی مانند سرطان کبد، تخمدان، ریه، سینه، پروستات، روده، شکم، مثانه، پوست را افزایش دادند.

درمان سرطان و عفونت‌های ویروسی با این گیاه جادویی

به گزارش سلام نو به نقل از نمناک، گیاه تاک خدا معروف به لی گونگ تنگ در چین، گیاه چوبی است که در مناطق کوهستانی جنوب چین، کره، ژاپن و تایوان رشد می کند. این گیاه در طب سنتی چینی حدود ۲۰۰۰ سال پیش برای درمان تب، لرز، تورم، دمل بزرگ مورد استفاده قرار گرفت.  

 ورم مفاصل:

در آزمایشات بالینی بیش از ۱۰۰ نفر از افراد مبتلا به روماتیسم مفاصل، با مصرف عصاره تاک خدا (۶۰ - ۳۶۰ میلی گرم/ روزانه) التهاب مفاصل، درد و سلامت جسمی را بهبود بخشیدند. این دارو بسیار موثرتر از داروی ضد روماتیسمی بود.

علاوه بر این اعمال عصاره تاک خدا روی موضع در طول روز، آرتروز را بهبود می بخشید. اگرچه نتایج امیدوار کننده هستند، اما نمی توانید آن را بدون مشورت با پزشک مصرف کرده و جایگزین دارو قرار دهید.

بیماری کلیوی :

بیش از ۲۰۰ مطالعه و بررسی افراد مبتلا به بیماری های کلیوی نشان داد گیاه تاک خدا می تواند عملکرد کلیه را بهبود بخشد و از بدتر شدن بیماری ها و کاهش آسیب کلیه (پروتئین بالا در ادرار، کراتین خون و اوره خون )جلوگیری کند.

مصرف بیش از ۱۲۰ میلی گرم روزانه از گیاه تاک خدا آسیب کلیه ناشی از بیماری های زیر را کاه ش می دهد:

التهاب

دیابت

آسیب بافت

دیگر بیماری های التهابی و ایمنی که بر رگ های خونی یا کلیه ها تاثیر می گذارند

یک بیماری ژنتیکی (پلی کیستیک تخمدانی)

اگر می خواهید برای رفع مشکلات کلیوی از گیاه تاک خدا بهره ببرید با پزشک مشورت کنید.

 پسوریازیس:

به دلیل توانایی گیاه تاک خدا در کاهش فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن، می تواند به درمان پسوریازیس کمک کند.

آلرژی :

گیاه تاک خدا، تاثیر قرص های آنتی هیستامین را روی آلرژی های پوستی بهبود می بخشد .

بیماری کرون :

در یک آزمایش بالینی روی ۱۶ نفر فرد مبتلا به بیماری کرون، نشان داد گیاه تاک خدا اگر ۶۰ میلی گرم روزانه به مدت۱۲ هفته به بهبود زخم و التهاب روده با مصرف کمک می کند .

در مطالعه دیگر نشان داد این گیاه بهتر از دو داروی ضد التهاب (مزالازین و سولفاسالازین) در پیش گیری از بدتر شدن کرون بود.

جلوگیری از پس زدن پیوند عضو :

آزمایش ها بالینی انجام شده روی بیش از ۳۰۰ نفر که پیوند کلیه داشتند نشان داد گیاه تاک خدا پس زدن پیوند عضو را کاهش داده است.

 عفونت های ویروسی:

در یک آزمایش کوچک بین ۱۸ فرد مبتلا به ویروس اچ آی وی ، مصرف ۱۰ میلی گرم روزانه گیاه تاک خدا ، واکنش ایمنی را بهبود بخشید.

ترکیبات گیاه تاک خدا مانع تقسیم ویروس های زیر می شوند:

ایدز

هپاتیت ث

دانگ

تب خال دهان

تب خال تناسلی

مونو نوکلئوزو ذات الریه

شواهد موجود کافی نیستند تا ادعا کنند تاک خدا به عفونت های ویروسی کمک می کند.

لوپوس :

گیاه تاک خدا چندین مورد از بیماری لوپوس را در چین بهبود بخشید. اما همچنان مطالعات بیشتری نیاز دارد و مصرف آن بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود.

ام اس :

آزمایش های انجام شده روی موش های صحرایی نشان داد ترکیبات فعال این گیاه، با مسدود کردن مسیرهای ملتهب و کشتن سلول های التهابی، ام اس را بهبود می بخشد و بدین ترتیب مانع از نفوذ آن ها به مغز می شود.

 سرطان:

برخی تحقیقات در مورد فعالیت ضد سرطانی و ترکیبات فعال گیاه تاک خدا انجام شده است و هنوز هم مطالعات بالینی بیشتری باید صورت بگیرد که آیا این گیاه در درمان سرطان مفید است یا نه.

تحت هیچ شرایطی سعی نکنید به جای درمان های معمول سرطان از گیاه تاک خدا یا هر گونه مکمل دیگری را مصرف نمائید اگر می خواهید از آن به عنوان یک دارو حمایتی استفاده کنید، با پزشک خود مشورت نمائید تا از هر گونه واکنش غیر منتظره اجتناب کنید.

همچنین این گیاه در زنده ماندن حیوانات و اثر داروهای ضد سرطانی موثر بوده و ترکیبات فعال آن مانع از شکل گیری سرطان، رشد، و گسترش می شود. آن ها همچنین بقای حیوانات و اثر داروهای ضد سرطانی مانند سرطان کبد، تخمدان، ریه، سینه، پروستات، روده، شکم، مثانه، پوست را افزایش دادند.

بهبود قلب:

آزمایش های انجام شده روی موش ها نشان داد گیاه تاک عملکرد قلب را بهبود می بخشد و آسیب بافت قلب و تورم را کاهش می دهد.

تریپتولید موجود در گیاه تاک خدا موش های صحرایی را از بیماری های قلبی، ...محافظت می کند که ناشی از موارد زیر می باشد :

نارسایی قلبی مزمن

دیابت

فشار خون بالا

بازگشت جریان خون پس از حمله قلبی

پیش گیری از چاقی:

در موش های چاق، درحالیکه سلاسترول موجود در گیاه تاک خدا با کاهش مصرف مواد غذایی و چربی خون، از رشد و گسترش سلول های چربی جلوگیری می کند وزن بدن و ذخیره چربی موش را نیز کاهش می دهد.

چاقی موش ها به دلیل تریپتولید موجود در تاک خدا بهبود یافته و سطح چربی خون در موش های دیابتی کاهش پیدا می کند.

بهبود پروستات:

گیاه تاک خدا باعث کاهش التهاب در موش های عفونی با باکتری (اوره پلاسما اورالیتیکوم) می شود.

بهبود بینایی :

در مطالب مربوط به قرنیه در بخش سلامت نمناک گفتیم که التهاب قرنیه ممکن است منجر به از دست دادن بینایی شود. تریپتولید موجود در این گیاه از تشکیل رگ های خونی جدید که دید را در قرنیه موش در واکنش به التهاب، بدتر می کند، جلوگیری می کند. همچنین پروتیین التهاب را در سلول های قرنیه کاهش می دهد.

سلاسترول بقای سلول های عصبی چشم را تحت فشار و آسیب بالا می برد و ممکن است باعث کندی یا جلوگیری از ایجاد آب سیاه شود.

 عوارض جانبی مصرف گیاه تاک خدا:

در آزمایش های بالینی، عوارض جانبی معمولا شامل موارد زیر است:

مشکلات دستگاه گوارش مانند:اسهال، تهوع، سوهاضمه، یبوست، معده درد

اختلالات قاعدگی، چرخه قاعدگی غیر معمول یا بی قاعده

خارش پوست و رنگ دانه ها

کاهش تولید گلبول های سفید خون

عفونت

آسیب کبد

مسمومیت

بارداری و شیردهی:

گیاه تاک خدا، ناهنجاری های متعددی را در جنین موش و ماهی ایجاد کرد. بنابراین نباید در طول دوران بارداری یا در هنگام شیردهی استفاده شود. در واقع، زنی که در دوران بارداری خود این گیاه مصرف می کند، نوزادی با ناهنجاری های مغزی شدید به دنیا خواهد آورد.

چگونه خطرات آسیب را کاهش دهید؟

ترکیب تاک خدا با گیاهانی که جذب تریپتولید را در شکم کاهش می دهند ممکن است موجب کاهش آسیب و خطرات این گیاه شده و تجزیه را افزایش دهد، همچنین از سلول ها در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند مانند:

ویتامین ث

شیرین بیان

جینسینگ به اضافه رهمانیا

گاردنیا

گیاه با کورستین

میوه های حاوی رسوراترول (انگور، قره قاط، تمشک)

در عوض، از مصرف عصاره گریپ فروت باید اجتناب شود چون تجزیه تریپتولید را کاهش داده و جذب آن را افزایش می دهد.

ناباروری :

گیاه تاک خدا و ترکیبات آن باعث عقیم شدن موش های نر صحرایی و کاهش تولید هورمون های جنسی نر و اسپرم می شود. این احتمال وجود دارد که به عنوان یک وسیله جلوگیری از بارداری مردان استفاده شود، اما اثرات جانبی آن در بلند مدت این امکان را محدود می سازد.

گیاه تاک خدا همچنین باروری زنان را کاهش می دهد، مطالعات روی موش ها نشان داد که این گیاه باعث از بین رفتن تخمدان نابالغ می شود.

گیاه تاک خدا ممکن است موجب علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، از دست دادن چرخه های قاعدگی، و سطوح هورمون جنسی غیر عادی شود که شاید با توقف مصرف آن برطرف گردد. با این حال، این اثرات ممکن است در زنان نزدیک به دوران یائسگی برگشت ناپذیر باشند.

 تداخلات دارویی گیاه تاک خدا :

گیاه تاک خدا سیستم ایمنی را ضعیف می کند و ممکن است ترکیب آن با داروهایی مانند سیکلوسپورین، آزاتیوپرین، تاکرولیموس یا کورتیکواستروئیدها ، سیستم ایمنی را بیش از حد ضعیف کرده و خطر عفونت را افزایش دهد. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید