بسیاری از تجهیزات جایگاه‌های سوخت فرسوده است و تقریبا دو هفته‌ای است که ۵۰ درصد نازل‌های جایگاه‌های سوخت مناطق مرزداران و همت در تهران، به دلیل تحریم و گرفتاری در تامین قطعات مورد نیاز، از رده خارج شده‌اند.

دلیل تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت تهران چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شهروندان تهرانی گزارش می‌دهند که برخی جایگاه‌های سوخت به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند و بنزین سوپر هم در سطح شهر کمیاب شده است.ناصر رئیسی‌فرد، رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت در این زمینه  می‌گوید: در نظام توزیع سوخت مشکل و اختلالی وجود ندارد اما پاره‌ای از نابسامانی‌ها موجب این اتفاقات شده است. به عنوان مثال یکی از مشکلات جدیدی که برای ما به وجود آمده، مشکلات نقل و انتقال بانکی است و بانک‌ها برای انتقال پول محدودیت‌های تازه‌ای اعمال کرده‌اند و ما گاهی نمی‌توانیم به طور اینترنتی خرید کنیم و شرکت ملی نفت هم تا مسایل مالی حل نشود، فرآورده را آزاد نمی‌کند.

او همچنین از استهلاک تجهیزات جایگاه‌های سوخت می‌گوید: بسیاری از تجهیزات جایگاه‌های سوخت فرسوده است و تقریبا دو هفته‌ای است که ۵۰ درصد نازل‌های جایگاه‌های سوخت مناطق مرزداران و همت در تهران، به دلیل تحریم و گرفتاری در تامین قطعات مورد نیاز، از رده خارج شده‌اند.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت همچنین درباره روال توزیع سوخت می‌گوید: نبودن سوخت در برخی از جایگاه‌ها نه به دلیل کمبود بنزین است و نه اهمال‌کاری کامیون‌داران و جایگاه‌داران. بلکه روال توزیع منظم و بدون اختلال خاصی است.این در حالی است که چندی پیش همایون صالحی، رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت به تجارت‌نیور گفته بود: ناوگان حمل‌ونقل اغلب استان‌ها بسیار کم شده و آن‌ها برای سوخت‌رسانی دچار مشکل شده‌اند. همچنین رانندگان به دلیل به صرفه نبودن کارشان، در حال تغییر کاربری کامیون‌های خود هستند.

رئیسی‌فرد، اما توضیح می‎دهد: راننده‌ها همگی به سرکار برگشتند و مشکل اعتصابات رانندگان توزیع سوخت هم حل شده است. جایگاه‌ها هم مدت‌هاست با کارمزد خود مشکل داشتند و از ابتدای سال هم چندین بار نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود اعتراضاتی کردند که در نهایت مسولان قول دادند از شهریورماه کارمزد و حق‌العمل جایگاه‌داران پرداخت می‌شود.

او راجع به شکایات مردم از نبودن بنزین سوپر هم توضیح می‌دهد: فقط تعداد کمی از پالایشگاه کشور بنزین سوپر تولید می‌کنند و گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعمیرات داشته باشند یا مشکلاتی برای آنان به وجود آمده باشد که همین مساله موجب کمبود بنزین سوپر می‌شود.

رئیسی‌فرد، می‌افزاید: بنزین سوپر در صورتی که فروش نرود بسیار زودتر از بنزین معمولی تبخیر می‌شود و جایگاه‌های مرکز و جنوب شهر هم معمولا به دلیل کمبود تقاضای بنزین سوپر، این نوع بنزین را کمتر تهیه می‌کنند.

علی اصغر عباسی، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در همین زمینه به باشگاه خبرنگاران گفته بود: ‌به دلیل اختلاف قیمتی که بنزین سوپر با بنزین معمولی یا سهمیه‌ای دارد و این نوع بنزین، یک بنزین تک قیمتی به قیمت ۳۵۰۰ تومان است، میزان تقاضا برای آن در سطح کشور پایین آمده است.

ابراهیم الباجی، عضو هیات مدیره کانون جایگاه داران سوخت کشور هم در گفتگو با صداوسیما گفته بود: حق‌العملی که جایگاه‌دار بابت فروش بنزین سوپر دریافت می‌کند برابر با حق‌العمل بنزین معمولی است در حالی که زیان فروش آن بیشتر است، در نتیجه جذابیت فروش آن هر روز کمتر می‌شود.او ادامه داد: از طرفی جایگاه‌های سوخت به دلیل نفروختن سریع این فرآورده و تبخیر بالاتر آن نسبت به بنزین معمولی دچار زیان و خسارت می‌شوند و حتی باید جریمه کسری ناشی از تبخیر بالا را هم بپردازند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید