در ایران، رینوپلاستی (جراحی بینی) بیشترین میزان عمل‌های جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده است که برای اولین بار در حدود ۴۵ سال پیش انجام شد.

محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی بین زنان و مردان | کشورهای رکورددار در عمل‌زیبایی کدامند؟

به گزارش سلام نو، طبق نظرسنجی انجمن بین المللی جراحی پلاستیک زیبایی (ISAPS) در سال ۲۰۲۰، کشورهایی که بیشترین جراحی‌ها و اقدامات زیبایی را انجام می‌دهند، به ترتیب آمریکا و برزیل هستند و بعد از آن‌ها به ترتیب چین، ژاپن و کره جنوبی قرار می‌گیرند. آمریکا و برزیل ۲۸.۴ درصد از کل روش‌های زیبایی (جراحی و غیرجراحی) را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. در این بین و در حالی که برزیل و آمریکا در تعداد کل جراحی‌های زیبایی برابر هستند (هرکدام کمتر از ۱.۵ میلیون عمل)، اما در خصوص درمان‌های غیرجراحی مانند بوتاکس و فیلر، تفاوت‌های فاحشی دارند و تقریبا در آمریکا این‌گونه کارهای زیبایی سه برابر برزیل است.

در نمودار، کشورهای رکورددار در انجام عمل‌های زیبایی را می‌بینید. شاید بپرسید که بیشترین عمل‌های جراحی در آمریکا چیست؟ بیشترین عمل‌های زیبایی در آمریکا به ترتیب جراحی سینه، لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی، لیفت سینه و جراحی پلک است و بین عمل‌های غیرتهاجمی زیبایی به ترتیب بوتاکس، فیلر، کاهش چربی غیرجراحی، لیزر موهای زائد و جوان‌سازی پوست در اولویت قرار می‌گیرند.

عجیب‌وغریب‌ترین عمل‌های زیبایی که کم‌کم پرطرفدار می‌شوند + تصاویر

وضعیت جراحی پلاستیک در کره و ژاپن| بسیاری از جوانان کره‌جنوبی و ژاپن ترجیح می‌دهند که چشمانی شبیه غربی‌ها داشته باشند؛ از همین رو، جراحی پلک (بلفاروپلاستی) در صدر محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی این دو کشور جای دارد. همچنین ۲۰ درصد زنان کره جنوبی، جراحی‌های زیبایی تهاجمی و کم‌تهاجمی را تجربه کرده‌اند. رینوپلاستی (جراحی بینی) و لیپوساکشن در رتبه‌های بعدی جراحی‌های زیبایی در این کشور قرار دارند.

جراحی پلاستیک در ایتالیا| شاید مردم ایتالیا به داشتن چهره‌های جذاب و زیبا مشهور باشند، اما عمل‌های جراحی زیبایی در این کشور به‌شدت رواج دارد و باعث شده که این کشور، در رتبه یازدهم بیشترین تعداد عمل‌های پلاستیک جای بگیرد. جراحی‌های کم‌تهاجمی به ویژه تزریق بوتاکس، فیلر و ژل برای برطرف کردن چین‌وچروک و خط لبخند، در کنار لیپوساکشن، محبوب‌ترین جراحی‌های این کشور اروپایی محسوب می‌شوند.

وضعیت جراحی پلاستیک در ایران| در ایران، رینوپلاستی (جراحی بینی) بیشترین میزان عمل‌های جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده است که برای اولین بار در حدود ۴۵ سال پیش انجام شد. بعد از آن جراحی‌های فک و صورت، تزریق‌ها، جراحی‌های لیفت و لیپوساکشن، اصلی‌ترین جراحی‌های زیبایی در ایران به شمار می‌روند.

محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی بین مردها
محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی برای مردان کمی با خانم‎‌ها متفاوت است. از متداول‌ترین عمل‌های زیبایی رایج در میان مردان کاشت مو، برجسته کردن ماهیچه‌های شکم، کاشت ریش و سبیل، لیزر خط ریش و بزرگ کردن و فرم‌دهی به چانه و زاویه‌سازی صورت است.

محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی بین زن‌ها
از عمل‌های زیبایی که در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد می‌توان به عمل بینی، جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، لیزر پوست، لیپوساکشن و کاشت سینه اشاره کرد. در بین عمل‌های جراحی غیر تهاجمی در بین زنان نیز بوتاکس و فیلر (ژل) در اولویت هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید