برخی افراد زمانی که اقدام به انجام فعالیت‌های ورزشی به ویژه دویدن می‌کنند، احساس سوزش در سینه خود دارند. این موضوع غالباً با ادامه دویدن تشدید شده و ممکن است فرد دچار تنگی نفس شود.

علت درد قفسه سینه در زمان دویدن چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین برخی افراد زمانی که اقدام به انجام فعالیت‌های ورزشی به ویژه دویدن می‌کنند، احساس سوزش در سینه خود دارند. این موضوع غالباً با ادامه دویدن تشدید شده و ممکن است فرد دچار تنگی نفس شود.

بروز درد در قفسه سینه می‌تواند ناشی از طیف گسترده از مسائل مانند آنژین صدری و یا سکته قلبی باشد. با این حال، نگران نباشید. در بسیار از موارد به ویژه در افرادی که سابقه زیادی در ورزش کردن ندارند، اصلی‌ترین دلیل بروز درد در قفسه سینه در هنگام فعالیت ورزشی گرفتگی ماهیچه‌های بین دنده‌ای است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز این گرفتگی عضلات کمبود آب بدن است. برای درمان این نوع درد در قفسه سینه باید به میزان کافی آب بنوشید. همچنین تغییر الگوی تنفس بسیار مهم است. بسیاری از مردم الگوی درستی برای نفس کشیدن به ویژه در زمان ورزش کردن ندارند.

اگر با برداشتن دو قدم عمل دَم و با برداشتن دو قدم دیگر عمل بازدم را انجام می‌دهید، این بار با برداشتن دو قدم عمل دم و با برداشتن ۳ قدم عمل بازدم را انجام دهید و شاهد تسکین گرفتگی عضلات خود باشید. اگر با نوشیدن میزان کافی آب و تغییر الگوی تنفس درد سینه تسکین نیافت، بهتر است کمی استراحت کرده تا گرفتگی عضلات مرتفع شود. در شروع مجدد ورزش بهتر است به صورت آهسته فعالیت خود را افزایش دهید.

در سوی دیگر، کمتر کسی می‌داند که انجام فعالیت ورزشی باعث وارد آمدن فشار بیش از حد به دستگاه گوارش می‌شود. این فشار می‌تواند باعث باز شدن دریچه اتصال میان مری و معده شده و در این حالت اسید معده به سمت بالا حرکت می‌کند. پزشکان به این حالت رفلاکس معده می‌گویند که باعث بروز سوزش سر معده شده و این درد در پشت قفسه سینه نمایان می‌شود.

تنفس هوای سرد نیز می‌تواند باعث درد در قفسه سینه شود. هوای سرد (به ویژه در زمستان) بسیار خشک است. ترکیب این هوای خشک و سرد با گرما و آب موجود در ریه‌ها می‌تواند باعث بروز درد در قفسه سینه در فرآیند دَم و بازدم شود. با این حال، این نوع درد در افرادی که دارای ریه‌های سالم هستند پس از مدتی تسکین یافته و از بین می‌رود. این موضوع می‌تواند افرادی که از بیماری‌های ریه مانند آسم رنج می‌برند را بیشتر درگیر کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید