از نظر فنی، فقط یک پزشک می‌تواند فردی را مرده اعلام کند، اما شاید برای شما جالب باشد که مهمانداران نیز بر اساس آموزش‌هایی که دیده‌اند می‌توانند فرد زنده با مرده را تشخیص داده و برایش کاری انجام دهند

اگر مسافری در هواپیما جانش را از دست بدهد، چه اتفاقی می‌افتد؟

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایتmirror نوشت: آیا تا به حال فکر کرده اید که وقتی سوار هواپیما می‌شوید؛ می‌توانید در کنار یک شخصی که واپسین ساعات عمرش را می‌گذراند، بنشینید؟ مسلما خیر. اما ممکن است برای شما این اتفاق بیفتد. گفتنی است در صورت مرگ ناگهانی مسافری در هواپیما روش‌های سختگیرانه‌ای در تمام خطوط هوایی وجود دارد که مهمانداران باید از آن‌ها پیروی کنند. از نظر فنی، فقط یک پزشک می‌تواند فردی را مرده اعلام کند، اما شاید برای شما جالب باشد که مهمانداران نیز براساس آموزش‌هایی که دیده‌اند می‌توانند فرد زنده با مرده را تشخیص داده و برایش کاری انجام دهند. از آنجا که هواپیماها به طور طبیعی بسیار تنگ هستند، مهم است که مهمانداران دقیقاً بدانند چه کاری را باید انجام داده تا جان مسافری نجات یابد. در برخی از خطوط هوایی، اجساد به ردیف خالی منتقل می‌شوند البته این روش‌ بسته به سلیقه شرکت هواپیمایی دارد.

مهمانداران در هنگام مرگ مسافری در هواپیما چگونه با این وضعیت برخورد می کنند؟

یک مهماندار هواپیما در مصاحبه‌ای اظهارکرد: "ما یک برنامه  زشکی داریم که در آن وظایفمان تعیین می‌شود، ما با هم کار می‌کنیم تا در انجام مراحل پزشکی کسی تحت فشار قرار نگیرد. در واقع، مهمانداری، نمی‌تواند کسی را مرده اعلام کند، اما می‌تواند به خلبان خبر دهد تا او فرود اضطراری کند. وقتی هواپیما فرود می‌آید، مهمانداران هواپیما در ابتدا با پزشکانی که در پرواز حضور دارند صحبت می‌کنند تا در راستای تشخیص آن‌ها تصمیماتی بگیرند."

مرگ در هواپیما

در خصوص همین سوال مسافری‌ که تجربه مرگ همسرش را در هواپیما داشت گفت: "من ابتدا همسرم را صدا می‌زدم اما وقتی او جواب نداد مهمانداری را فراخواندم او نیز با کمک یکی از مسافران که پزشک بود چند آزمایش ساده انجام داد و حدود ۴ ساعت قبل از فرود مرگ همسرم را تایید و سپس جسدش را به ردیف‌های خالی منتقل کرد و روی او پتویی انداخت. شایان ذکر است، که گواهی مرگ بر اساس زمان و مکان مرگ در هواپیما ثبت می شود و موقعیت هوایی فرد هنگام فوتش برای گواهی درنظر گرفته می شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید