راس ویلسون امروز سه شنبه با انتشار پیامی توییتری تاکید کرد: برخلاف گزارش‌های نادرست، کارکنان سفارت آمریکا در کابل و من همچنان در کابل مانده‌ایم.

درخواست جورج بوش از بایدن درباره افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سفیر آمریکا در افغانستان با انتشار پیامی تاکید کرد که بر خلاف گزارش‌ها کابل را ترک نکرده و برای کمک به شهروندان کشورش و افغان‌های در معرض خطر کار می‌کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، با ورود اولین موج از شبه نظامیان طالبان به کابل، آمریکا به طور کامل سفارتخانه خودش را در کابل تخلیه کرد و بعد "راس ویلسون"، سفیر آمریکا و تعدادی از دیپلماتهای دیگر در فرودگاه مستقر شدند و از آنجا به کارشان ادامه دادند.

راس ویلسون امروز سه شنبه با انتشار پیامی توییتری تاکید کرد: برخلاف گزارش‌های نادرست، کارکنان سفارت آمریکا در کابل و من همچنان در کابل مانده‌ایم و با تمرکز روی کمک به ۱۰۰۰ شهروند آمریکا و افغان‌های در معرض خطر کار میکنیم و همچنان در اینجا مشغولیم. تعهد ما به مردم افغانستان پای بر جاست.

روز یکشنبه ایالات متحده پرچم نصب شده روی سفارتش در کابل را تقریبا پایین آورد و تقریبا تمام کارکنانش را در فرودگاه مستقر کرد و در آنجا نیروهای آمریکا کنترل ترافیک هوایی را در دست گرفتند. پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در بیانیه مشترکی گفتند: ما در حال تکمیل یک سری اقدامات برای ایمن سازی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای هستیم تا خروج ایمن پرسنل آمریکایی و متحدانش از افغانستان از طریق پروازهای غیرنظامی و نظامی امکان پذیر شود.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت، تقریبا همه پرسنل سفارتخانه به این فرودگاه منتقل شده‌اند و این شامل راس ویلسون سفیر هم میشود و او تماس نزدیکی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دارد.

درخواست جورج بوش از بایدن درباره افغانستان
 

به دنبال تسلط گروه شبه‌نظامی طالبان بر افغانستان، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از جو بایدن درخواست کرد تا موانع بروکراتیک را کاهش داده و اجازه دهد تا پناهجویان افغان سریع از این کشور خارج شوند.

به گزارش پایگاه نیویورک پست، جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به سقوط دولت تحت حمایت واشنگتن در افغانستان، در بیانیه‌ای گفت افغان‌هایی که "در معرض بیشترین خطر قرار دارند، همان‌هایی هستند که در خط مقدم پیشرفت در داخل این کشور بوده‌اند."

جنگ هزینه‌بر و تحت امر آمریکا در افغانستان، ۲۰ سال پیش به دنبال حملات یازده سپتامبر و در حالی که جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا بود، آغاز شد.

بوش در بیانیه خود اشاره کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قول داده است تا افغان‌های همکار با آمریکایی‌ها و متحدان آن در ناتو طی دو دهه گذشته را تخلیه کند.

این رئیس جمهوری اسبق آمریکا گفت: دولت ایالات متحده این اختیار حقوقی را دارد که در وضعیت بحران‌های انسانی، موانع بروکراتیک را برای پناهجویان بردارد. و اکنون ما مسوولیت و منابع آن را داریم که عبور امن را برای آنها بدون تاخیر بروکراتیک تامین کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: من و لورا (همسرش) اطمینان داریم که تلاش‌های تخلیه موثر خواهد بود زیرا توسط مردان و زنان برجسته نیروهای مسلح ایالات متحده، نیروهای دیپلماتیک و جامعه اطلاعاتی انجام می‌شود.

روز یکشنبه گروه طالبان مدعی تسلط کامل بر افغانستان شد و از آن زمان، صدها افغان، آمریکایی و دیگر متحدان برای خروج از این کشور جنگ زده به تکاپو افتاده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید