آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چه چیزی باعث می‌شود شما تمایل به شرکت چند باره در یک کلاس داشته باشید؟ اگر جوابتان منفی است، در ادامه این مطلب می‌توانید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید. دوره آیلتس در بین سنگین‌ترین دوره‌های کلاس زبان انگلیسی جای می‌گیرد. به همین علت باید یک کلاس از ویژگی‌های متعددی برخوردار باشد تا بتواند سختی کلاس‌ها را برای زبان آموزان قابل تحمل کند و انگیزه زیادی را در آن‌ها به وجود بیاورد.

کلاس آیلتس طرفداران بسیار زیادی دارد؛ چرا که با فرا گرفتن آن و شرکت در آزمون‌های مورد نیاز می‌توان نسبت به کارهای بسیار مختلفی اقدام کرد که مهم‌ترین آن‌ها شامل مهاجرت می‌شود. برای اینکه بتوانید دوره آیلتس خود را با موفقیت پشت سر بگذارید، نیاز است تا به موارد مختلفی توجه داشته باشید.

به طور کلی زمانی می‌توانیم بگوییم که یک کلاس آیلتس خوب است که ویژگی‌های مختلفی را به خود اختصاص داده باشد. از این رو برای اینکه بتوانید دوره خوبی را پشت سر بگذارید، قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌هایی که این کلاس‌ها باید داشته باشند، بپردازیم. پس تا انتهای این مسیر، ما را همراهی کنید.

کلاس آیلتس چه ویژگی‌هایی دارد و آزمون آن به چه صورت است؟

ویژگی‌های یک کلاس آیلتس خوب چیست؟

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چه چیزی باعث می‌شود شما تمایل به شرکت چند باره در یک کلاس داشته باشید؟ اگر جوابتان منفی است، در ادامه این مطلب می‌توانید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید. دوره آیلتس در بین سنگین‌ترین دوره‌های کلاس زبان انگلیسی جای می‌گیرد. به همین علت باید یک کلاس از ویژگی‌های متعددی برخوردار باشد تا بتواند سختی کلاس‌ها را برای زبان آموزان قابل تحمل کند و انگیزه زیادی را در آن‌ها به وجود بیاورد. در ادامه مهم‌ترین این ویژگی‌ها را برای شما نام خواهیم برد.

· یک کلاس دوره آیلتس اهداف مشخص‌شده‌ای را دارد

هر دوره و کلاسی که برگزار می‌شود همراه با خود اهداف مختلفی دارد؛ کلاس آیلتس نیز این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی در زبان انگلیسی چهار مهارت داریم:

ü مهارت خواندن Reading

ü مهارت نوشتن Writing

ü مهارت صحبت کردن Speaking

ü مهارت گوش دادن Listening

هر کدام از این مهارت‌ها باید در کلاس‌های IELTS در نظر گرفته شوند و به صورت مساوی و متعادل با داوطلبان کار شوند. ولی چیزی که در این باره اهمیت دارد، این است که استاد شما چه هدفی خواهد داشت. یک استاد زمانی که برای اولین بار مسئولیت تدریس شما را برعهده می‌گیرد، باید دقیق اهداف آموزشی خود را با شما در میان بگذارد.

در این صورت شما می‌توانید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید و از این طریق تمرینات گوناگونی را برای خود طراحی کنید. تمامی این موارد به شما کمک خواهند کرد تا انواع مهارت‌های خود را تقویت کنید و در نهایت به آن هدفی که در سر دارید، برسید.

· یک کلاس IELTS خوب دانش آموز محور است

متاسفانه کلاس‌هایی وجود دارند که فعالیت استادان بیشتر از دانش آموزان است. این روش کاملا اشتباه بوده و دانش آموزان فرصت ابراز خودشان را نخواهند داشت. در یک کلاس آیلتس خوب استاد باید حداکثر 20 درصد از کلاس را به خود اختصاص دهد و 80 درصد باقی مانده مختص زبان آموزان است. در مدت زمانی که کلاس برگزار می‌شود، استاد باید این قابلیت را داشته باشد تا از دانش آموز کار کشیده و او را وادار به صحبت کند؛ در غیر این صورت پیشرفتی مشاهده نخواهد شد.

· اشتباهات باید سریع اصلاح شوند

هر فردی ممکن است به دلایل مختلفی در هنگام صحبت کردن یا کارهای دیگر اشتباهاتی را مرتکب شود. اشتباه انجام دادن چیزی مشکل نیست، مشکل از جایی شروع خواهد شد که این اشتباهات بدون اینکه اصلاح شوند، باقی بمانند. در آن صورت زبان آموز با فرض اینکه درست هستند، به تکرار کردن آن‌ها ادامه خواهد داد و تمامی مهارت‌های او با مشکلات فراوان جلو خواهند رفت.

پس در یک کلاس آیلتس باید به این موارد توجه شود. یک پیشنهاد فوق العاده برای این مورد وجود دارد. یک استاد می‌تواند از دانش آموزان بخواهد تا در هنگام ارائه یک زبان آموز، اشتباهات او را گرفته و آن‌ها را اصلاح کنند. با این کار آن‌ها نیز می‌توانند مهارت‌های خود را تقویت کنند و برای ایفای نقش استادی نیز کاندید مناسبی باشند.

کلاس آیلتس چه ویژگی‌هایی دارد و آزمون آن به چه صورت است؟

· کلاس آیلتس باید دارای ابزارهای کاربردی و مدرن باشد

تجربه ثابت کرده است استفاده از تکنولوژی و ابزارهای مدرن می‌توانند بر روی روند یادگیری تاثیر بسیار مثبتی بگذارند؛ به همین علت آموزشگاه‌هایی که برگزار کننده کلاس‌های آیلتس هستند، می‌توانند از تکنولوژی استقبال کرده و با کمک ابزارهای کاربردی و البته مدرن، بهترین کلاس‌ها را برای زبان آموزان و داوطلبان برگزار کنند.

· کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد

برای اینکه به این ویژگی پی ببرید، بهتر است از خودتان یک سوال بپرسیم. شما ترجیح می‌دهید در یک جلسه از کلاس 10 تا لغت را به صورت کامل یاد بگیرید و کاربرد تمامی آن‌ها را بدانید و یا 100 لغت را تنها در دفتر خود یادداشت کنید. قطعا گزینه اول را ترجیح می‌دهید. کمیت در کلاس زبان و در هر دوره‌ای نباید در ارجحیت قرار بگیرد.

زبان انگلیسی دارای قوانین مختلفی است و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. به همین علت باید تمرکز خود را بر روی کیفیت بگذارید تا تمامی مفاهیم، معانی و کاربردها را درک کنید و سپس به سراغ لغات، اصطلاحات و گرامر جدید بروید. در این امر یک معلم زبان می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را داشته باشید و درس‎های جدید را به آهستگی و با دقت بالایی به دانش آموزان منتقل کند.

هر چیزی که باید درباره آزمون آیلتس بدانید

گرفتن مدرک آیلتس می‌تواند اعتبار بالایی را برای شما داشته باشد. به همین علت اگر در حال حاضر در حال گذراندن دوره آیلتس هستید و یا قصد دارید آن‌ را بگذرانید، باید در رابطه با آزمون آن نیز اطلاعات کافی را به دست بیاورید تا راحت‌تر بتوانید در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنید.

اولین موردی که در رابطه با آزمون آیلتس باید بدانید، نمره آن است. زبان آموزان می‌توانند از 0 تا 9 نمره در این آزمون کاربردی کسب کنند. اگر بخواهیم یک نگاه کلی بر روی این موضوع داشته باشیم، می‌توانیم اینطور بیان کنیم که نمره قبولی خاصی برای این آزمون در نظر گرفته نشده است. به طور کلی نمره 4 تا 5 خوب بوده و افراد را به اهدافشان نزدیک‌تر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که اگر قصد دارید در دانشگاه‌های بین‌المللی همچون آکسفورد، کمبریج و هاروارد پذیرش شوید، حداقل نمره‌ای که نیاز است بعد از پشت سر گذاشتن کلاس آیلتس و شرکت در آزمون کسب کنید، 7 است.

کلاس آیلتس چه ویژگی‌هایی دارد و آزمون آن به چه صورت است؟

آزمون ماک آیلتس

اگر جزو زبان آموزان قدیمی و با انگیزه باشید، حتما نام آزمون ماک آیلتس را شنیده‌اید. در واقع آزمون ماک همانند آزمون اصلی آیلتس است. این آزمون در چهار دوره برگزار شده و مهارت‌های اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این آزمون به صورت حضوری برگزار شده و به دانش آموزان این امکان را می‌دهد تا خودشان را برای اصلی‌ترین آزمون آیلتس آماده کنند. شرکت در کلاس آیلتس نیز می‌تواند کمک بزرگی برای آن‌ها باشد؛ به شرطی که کلاس مورد نظر از ویژگی‌های ذکر شده برخوردار باشد.

از کجا می‌توانم بهترین کلاس آیلتس را پیدا کنم؟

اگر قصد دارید تا در آزمون‌های آیلتس شرکت کنید، حتما باید در کلاس‌های مربوطه شرکت داشته باشید تا از این طریق بتوانید مهارت‌های خودتان را تقویت کنید. پس پیدا کردن بهترین کلاس آیلتس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر به دنبال بهترین کلاس هستید، می‌توانید سری به موسسه زبان انگلیسی سفیر بزنید.

این موسسه تا به حال توانسته بهترین دوره‌های آیلتس را برگزار کند و از این طریق به داوطلبان کمک کند تا به هدفی که در ذهن دارند، دست پیدا کنند. این مجموعه برای کلاس‌های خود، از بهترین استادان استفاده می‌کند تا دانش آموزان را به فعالیت وا دارند و تمامی اشتباهات آن‌ها را بر طرف کنند.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید