متخصصان توصیه می‌کنند که بهترین زمان برای دوش گرفتن هنگام شب است، زیرا حمام کردن در شب فواید زیادی برای سلامتی دارد.

دوش گرفتن در چه زمانی برای سلامتی مفید است؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد دوش گرفتن در شب برای سلامتی افراد بهتر است.

متخصصان پوست توصیه می‌کنند روزانه ۵-۱۰ دقیقه دوش بگیرید؛ اگرچه بسیاری از افراد نمی‌توانند روز خود را بدون دوش گرفتن هنگام صبح شروع کنند، اما متخصصان توصیه می‌کنند که بهترین زمان برای دوش گرفتن هنگام شب است، زیرا حمام کردن در شب فواید زیادی برای سلامتی دارد.

این فواید به شرح زیر است:

جلوگیری از انقباض ماهیچه‌ها

استرس و ساعات کار طولانی باعث انقباض ماهیچه‌ها و درد شدید می‌شود، بنابراین دوش شبانه با آب گرم بعد از یک روز طولانی و سخت به آرامش ماهیچه‌ها، جلوگیری از انقباض و گرفتگی ساق پا که معمولاً در هنگام خواب رخ می‌دهد، کمک می‌کند.

ضد هایپرهیدروز

حمام در روز یک شروع تازه و شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورد، اما دوش شبانه به بدن شما کمک می‌کند تا با مشکل تعریق بیش از حد و بوهای نامطبوع ناشی از آن مقابله کند؛ زیرا دوش آب سرد قبل از خواب باعث کاهش تعریق در هنگام خواب می‌شود، مشکلی که بسیاری از آن رنج می‌برند.

سلامت مو

دوش گرفتن در شب به زمان بیشتری برای خشک شدن موها نیاز دارد به همین دلیل، رطوبت داخل آن برای مدتی به موها کمک می‌کند تا موها درخشان و شاداب شوند، اما دوش گرفتن در روز و خشک کردن موها با وسایل معمولی مانند سشوار باعث ضعف و آسیب تارهای مو می‌شود.

تسکین علائم آلرژیک

بسیاری از افراد از علائم حساسیت‌های فصلی و عوارض ناخوشایند ناشی از آن مانند سردرد، گرفتن بینی و موارد دیگر رنج می‌برند. این حساسیت فصلی به دلیل گرد و غبار و گرده‌های متصل به پوست و لباس بوجود می‌آید، بنابراین حمام کردن در شب علائم آلرژی را برطرف می‌کند. پزشکان به افراد مبتلا به حساسیت فصلی توصیه می‌کنند تا زمان دوش گرفتن خود را از صبح به شب تغییر دهند.

سلامت پوست

وقتی به خانه می‌رویم و بدون دوش گرفتن مستقیم می‌خوابیم، به محض اینکه سرمان را روی بالش بگذاری، باکتری‌ها و میکروب‌ها به بالش منتقل می‌شوند و این به نوبه خود منجر به انتقال باکتری‌ها و سایر آلاینده‌ها به صورت وظهور مشکلاتی مانند آکنه روی پوست می‌شود؛ بنابراین بهتر است شب‌ها دوش بگیرید و سپس بخوابید تا به سلول‌های پوست این فرصت را بدهیم که به روشی سالم و طبیعی تجدید شوند.

افزایش کیفیت خواب

استحمام شبانه آنچه را که افراد برای آرامش جسم و روان به آن‌ها نیاز دارند در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند حداقل یک ساعت و نیم قبل از خواب در روز با آب گرم حمام کنید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید