سخنگوی مسئول دفتر دیپلماتیک روسیه گفت: اشرف غنی که برای جلوگیری از خشونت بیشتر در کشورش از پست خود کناره‌گیری کرد با خودروهای پر از پول از کشور متواری شده است.

فرار اشرف غنی با خودروهای پُر از پول

به گزارش سلام نو به نقل از اسپوتنیک، بعد از این که شبه نظامیان طالبان روز یکشنبه بدون هیچ جنگی وارد پایتخت افغانستان شدند، رئیس جمهوری این کشور، کابل را به مقصد تاجیکستان ترک کرد.  

سخنگوی سفارت روسیه  گفت، غنی که برای جلوگیری از خشونت بیشتر در کشورش از پست خود کناره گیری کرد با این خودروهای پر از پول از کشور متواری شده است.

وی با اشاره به فروپاشی حکومت افغانستان با فرار غنی نوشت: چهار خودرو مملو از پول وی را همراهی می کردند. تلاش شد بخشی از این پول ها از طریق بالگرد انتقال یابد اما در نهایت اوضاع خوب پیش نرفت و بخشی از پول در فرودگاه باقی ماند.

ا یشچینکو پس از آن که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در افغانستان به خبرنگاران گفت  تصرف کابل غیرمنتظره بود، اظهار داشت: روسیه و دیگر کشورها درباره ارزش نیروهای مسلح افغانستان اغراق کرده اند.

دیپلمات روس تاکید کرد که مسکو از هر گونه تصمیم گیری عجولانه درباره به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان خودداری می کند و در مرحله کنونی حذف نام طالبان از فهرست کشورهای تروریستی موضوعیت ندارد.

کابلوف اظهار داشت وظیفه شورای امنیت سازمان ملل است تا در این زمینه طرحی ارائه دهد.

تاکنون اخبار ضدونقیضی در مورد اینکه اشرف غنی پس از استقرار نیروهای طالبان در کابل به کدام کشور عزیمت کرده، مخابره شده است اما هنوز به طور رسمی تایید نشده وی اکنون در کدام کشور حضور دارد.

نیروهای طالبان روز گذشته وارد کابل شده و کنترل کامل افغانستان به دست این گروه افتاده است.  

به گزارش تارنمای شبکه سی ان ان، وزارت خارجه تاجیکستان امروز طی بیانیه‌ای خبر حضور غنی در تاجیکستان را رد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه تاجیکستان آمده است: وزارت خارجه جمهوری تاجیکستان اعلام می کند که هواپیمای حامل محمد اشرف غنی نه وارد حریم هوایی تاجیکستان شده نه در این کشور فرود آمده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • یاپ IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    ههههع ...عجب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید