۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 55280009

برای آماده شدن برای آزمون آیلتس ابتدا لازم است یک استاد یا معلم خصوصی خوب پیدا کنید. از دوستان و آشنایان خود بپرسید و با سابقه ترین موسسه های آموزش آیلتس را جست و جو کنید. برای  مثال اگر به دنبال کلاس های آیلتس در اصفهان میگردید مطمعن شوید که با سابقه ترین و مطمعن ترین آموزشگاه را انتخاب میکنید.

آزمون آیلتس چیست

آزمون آیلتس در حال حاضر یکی ازپر استفاده ترین و معتبرترین آزمون‌ های مهارت سنجی زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود. بساری آموزشگاه ها همواره در حال برگذاری کلاس های آیلتس برای آماده سازی علاقه مندان هستند. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر در مقابل تافل، آزمون آمریکایی قرار می‌گیرد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.
شرکت در آزمون آیلتس راهگشای فرصت های بسیاری است. مدرک آیلتس برای زندگی، تحصیل و کار در ۱۳۵ کشور جهان به کار می آید. بیش از ۸۰۰۰ سازمان، شامل موسسات دولتی، آموزشی و شغلی ( از جمله بیش از ۳۰۰۰ موسسه و دوره آموزشی در ایالات متحده آمریکا ) پذیرای مدرک آیلتس هستند. همچنین مدرک آیلتس در کشورهایی که در امور مهاجرین از آن استفاده می کنند، تنها مدرک مورد قبول برای مهاجرت به حساب می آید.
آزمون آیلتس طراحی شده است تا به شما کمک کند از زبان انگلیسی در زندگی جدید خود خارج از ایران استفاده کنید. در زمانی کمتر از سه ساعت، این آزمون مهارت‌های شما را در گوش دادن، خواندن، نوشتن و مکالمه می سنجد. بهترین روش برای سنجش مهارت‌های مکالمه، صحبت رو در رو است و آیلتس یکی از شناخته‌شده‌ترین آزمون‌هایی است که از روش مکالمه رو در رو برای سنجش مهارت‌های ارتباطی استفاده می کند.
این آزمون که توسط متخصصین آزمون های زبان در سرتاسر جهان طراحی شده، به شما تصویری دقیق و عادلانه از مهارت های زبان انگلیسی تان می دهد.

برای آماده شدن برای آزمون آیلتس چه کارهایی لازم است؟

برای آماده شدن برای آزمون آیلتس ابتدا لازم است یک استاد یا معلم خصوصی خوب پیدا کنید. از دوستان و آشنایان خود بپرسید و با سابقه ترین موسسه های آموزش آیلتس را جست و جو کنید. برای  مثال اگر به دنبال کلاس های آیلتس در اصفهان میگردید مطمعن شوید که با سابقه ترین و مطمعن ترین آموزشگاه را انتخاب میکنید.

پس از انتخاب آموزشگاه و مدرس مناسب باید بهترین کتاب های آموزش آیلتس را برای خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما کتاب های مایندست آیلتس می باشد.

کتاب های مناسب آیلتس

کتاب‌های MINDSET FOR IELTS از انتشارات کمبریج

سری کتاب‌های Mindset از طراح آزمون آیلتس، انتشارات کمبریج از سطح ابتدائی آیلتس (Foundation) تا سطوح پیشرفته (Advanced) را تحت پوشش قرار می‌دهد. این سری کتاب یکی از منابع آزمون آیلتس آکادمیک است. درسهای موضوعی این کتاب ارزشمند، مهارت محور بوده و کار را برای شما آسان خواهد کرد. بخشی از محتوای این کتاب از جمله ماژول‌های مهارتی آیلتس را باید به صورت آنلاین استفاده کنید.

آزمون آیلتس چیست

. کتاب‌های آیلتس کمبریج

این سری منابع آزمون آیلتس فرصت مناسبی برای دانشجویان برای آشنایی با آزمون آیلتس و تمرین تکنیک‌های آزمون با استفاده از محتوای آزمون‌های معتبر تهیه شده توسط انتشارات کمبریج فراهم می‌کند. این مجموعه منابع آزمون آیلتس شامل چهار سری آزمون آیلتس کامل ارائه شده برای داوطلبین آزمون آیلتس آکادمیک به علاوه نمونه‌های Reading و Writing برای داوطلبین آزمون آیلتس جنرال می‌باشد. هر کتاب از این منابع آزمون آیلتس شامل تشریح سیستم نمره دهی مورد استفاده در آزمون برای آشنایی بیشتر داوطلبان می‌باشد. این کتاب‌ها و منابع با برخورداری از بخش جامع پاسخ سوالات و متن‌های بخش شنیداری آیلتس منبعی ایده‌آل برای داوطلبان آزمون آیلتس در سطوح آکادمیک و جنرال است که کم و بیش قصد مطالعه شخصی دارند

آزمون آیلتس چیست

 

.

انواع آیلتس

دو نوع آیلتس آکادمیک وجنرال به هدف ارزیابی کامل توانایی زبانی افراد مبتدی تا خبره طراحی شده است. نوع آکادمیک ویژه افرادی است که متقاضی تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان هستند و نوع جنرال برای افرادی است که متقاضی کار، آموزش، ادامه تحصیل در مقطع متوسطه و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان می باشند. تفاوت میان آیلتس جنرال و آکادمیک در زمینه محتوا، مفاد و اهداف بخش های آن می شود. اما در زمینه هایی مانند تخصیص زمان،پاسخ های مکتوب و نمره بندی یکسان هستند. سوالات آیلتس مهارت های شنوایی، درک مطلب، گفتاری و نوشتاری را ارزیابی می کند.

شنیداری (Listening)
(زمان: حدوداً ۳۰ دقیقه) (تعداد سؤال: دفترچه‌ای حاوی چهل سؤال در ۴ بخش)
نوار امتحان Listening فقط یکبار پخش می‌شود. قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سؤالها را مرور کنید. با پایان گرفتن نوار ده دقیقه فرصت دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید. دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد. دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است. یک مکالمه حداکثر چهار نفره و یک کنفرانس، تشکیل دهنده این بخشها هستند.

خواندن (Reading)
General Training Reading (زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سؤال)
دفترچه حاوی متون که جمعاً ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود. متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است. بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است. بخش دوم در مورد جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است. بخش سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی است.
Academic Reading ( زمان: ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سؤال)
دفترچه حاوی ۳ متن که جمعاً ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند به داوطلب داده می‌شود. بر خلاف بخش Listening زمان اضافه‌ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی‌شود. متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، کتابها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند..

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید