سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ مردادماه) در نواحی شمالی استان افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. تا چهارشنبه نیز روند ملایم کاهش دما در استان مورد انتظار است.

کاهش دمای پایتخت تا چهارشنبه ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ساعات بعداز ظهر تا شب در ارتفاعات افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران فردا (۲۶ مردادماه)در مناطق جنوبی و غربی استان تهران گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. سه شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ مردادماه) در نواحی شمالی استان افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. تا چهارشنبه نیز روند ملایم کاهش دما در استان مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۵ مردادماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج با افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، هرچند با تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی نواحی دور از انتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا اواخر وقت امروز همراه با ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و به تبع آن کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا (۲۶ مردادماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه بر این با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا می‌کند.

عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی سه‌شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۵ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید