محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: هیچ یک از دیپلمات‌های خارجی و سفارتخانه‌ها هدف حمله طالبان قرار نخواهند گرفت و این گروه، امنیت را برای شهروندان و نهادهای دیپلماتیک ایجاد می‌کند.

سخنگوی طالبان: جنگ در افغانستان به پایان رسیده است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفت‌وگویی با شبکه خبری الجزیره عنوان کرد که جنگ در افغانستان به پایان یافته و نوع و شکل حکومت آینده به زودی مشخص خواهد شد.

محمد نعیم با اعلام پایان جنگ در افغانستان اطمینان داد که هیچ یک از دیپلمات‌های خارجی و سفارتخانه‌ها هدف حمله طالبان قرار نخواهند گرفت و این گروه، امنیت را برای شهروندان و نهادهای دیپلماتیک ایجاد می‌کند.

وی گفت: «ما آماده گفتگو با تمام شخصیت‌های افغان هستیم و حفاظت‌های لازم را تضمین می‌کنیم.»

نعیم عنوان کرد که کسی روی فرار اشرف غنی حساب نمی‌کرد و حتی افراد نزدیک به وی نیز چنین انتظاری نداشتند.

سخنگوی طالبان افزود: «ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از افغانستان دیگران را هدف قرار دهند و همچنین نمی‌خواهیم به دیگران آسیب برسانیم. ما در امور دیگران دخالت نمی‌کنیم و در ازای آن، به دیگران نیز اجازه نمی‌دهیم که در امور ما دخالت بکنند.»

از سویی دیگر، سهیل شاهین، مذاکره کننده گروه طالبان در قطر نیز گفته است که این گروه به هدف تشکیل یک "حکومت باز و همه شمول اسلامی" در افغانستان مذاکرات را برگزار می‌کند.

آقای شاهین به اسوشیتدپرس گفته است که تمرکز این گروه روی "تامین امنیت شهر کابل، املاک و عزت مردم است تا آنان آسیب ندیده و کشته نشوند. "

این در حالیست که روز گذشته، اشرف غنی به همراه تعدادی دیگر از مقامات حکومتش افغانستان را ترک کردند. غنی در پیامی گفته بود که به منظور جلوگیری از خونریزی، کشور خود را ترک کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید