مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان بوشهر گفت: این صندوق از اواخر سال ۹۲ تاکنون ۱۱ هزار و ۷۳۲ فقره تسهیلات به میزان ۲۲۱ میلیارد تومان در این استان پرداخت کرده است.

صندوق کارآفرینی بوشهر ۲۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

به گزارش سلام نو، محمد صادق حاجیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  پرداخت این میزان تسهیلات در مجموع برای ۲۵ هزار و ۵۲۰ نفر در قالب طرح‏‌های خرد شهری ایجاد اشتغال داشته است.

 وی بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی ۹۳۹ فقره با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان در حوزه اشتغال روستایی در اختیار  متقاضیان قرار گرفته که بیشتر مرتبط با کسب‌وکارهای خرد بوده است.

حاجیانی ادامه داد: سود این تسهیلات برای مناطق مرزی چهار و مناطق غیرمرزی ۶ درصد است که میزان پرداختی آن نیز بستگی به طرح ارائه شده از سوی متقاضی دریافت تسهیلات مشخص می‎‌شود.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در استان بوشهر از ابتدای سال جاری نیز تاکنون ۲۰۱ فقره تسهیلات در مجموع به ارزش ۱۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کرده‌است.

حاجیانی اظهار داشت: بخشی از این میزان تسهیلات علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار روستایی در زمینه صنایع دریایی پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر ادامه داد: در زیرمجموعه صندوق کارآفرینی مزیت رقابتی این استان در مقایسه با سایر استان‎‌ها در بخش نخیلات و آبزیان است که این شرایط منجر شده تا بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در این بخش باشند.

صندوق کارآفرینی بوشهر ۲۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

وی یادآور شد: سال گذشته سهم تسهیلات بخش‏ کشاورزی ۶۰ درصد و مابقی نیز مربوط به حوزه صنعت، میراث فرهنگی و گردشگری بود که در چنین شرایطی ظرفیت حوزه کشاورزی تکمیل شد و با رایزنی‏‌های صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات مجدد در این بخش اقدام شد.

حاجیانی ادامه داد: براساس برآوردها با هر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداختی برای یک نفر فرصت شغلی ایجاد شده که این میزان در بخش‏‌های صنعتی به مراتب بیشتر است زیرا اشتغال‌زایی بالاتری دارند.

وی افزود: صندوق کارآفرینی از لحاظ دریافت ضمانت آسان‎‌ترین شرایط را دارد و این رویه باعث شده تا عمده درخواست دریافت تسهیلات از سوی بانک‏‌ها به این صندوق ارجاع داده شود.

حاجیانی اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مجتمع های تجاری در سطح کشور که با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر احداث و به بهره برداری رسید مجتمع تجاری بخش دلوار شهرستان تنگستان است که این مهم در سال ۱۳۹۳ با اعطای تسهیلات قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید محقق شد.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه مشترک با مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۲۰ واحد تجاری با اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر غیر مستقیم احداث شد.

حاجیانی اظهار داشت: احداث این مجتمع مقدمه‌ای برای تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری برای احداث مجتمع های تجاری دیگر در این شهر بندری شد که در زمان حاضر بیش از ۱۲ واحد تجاری دیگر در این منطقه احداث و به بهره برداری رسیده که زمینه اشتغال افراد زیادی را ایجاد کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید