مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: ۱۰۱ درصد تسهیلات روستایی با پرداخت ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون در استان ایلام جذب و پرداخت شده است.

۱۰۱ درصد اعتبارات روستایی صندوق کارآفرینی امید ایلام جذب شد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، همت اله ناصری اظهار داشت: بعد از تصویب قانون مجلس در شورای اسلامی در خصوص حمایت از کسب و کارهای روستایی در سال ۹۷ با عاملیت بانک های عامل صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک این مقدار اعتبار روستایی برای استان جذب شده است .

وی افزود:   تسهیلات صندوق قرض الحسنه با هدف کارآفرینی و اشتغال زایی و مخصوص طرح ها و ایده های اشتغال زا و با سود چهار درصد است   که در صورت عدول وام گیرنده از تعهدات اشغال زایی خود و به علت   عدم اجرای تعهدات طرح،   درصد وام اخذ شده از چهار درصد به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت .

ناصری   با بیان این که باید وام در محل تعریف شده هزینه   و فرد وام گیرنده طبق طرح و ایده خود باید تعهد اشتغال مشخص داشته باشد، یادآور شد:   از سوی صندوق سامانه نظارت نقطه زن آنلاین و آفلاین برای پیگیری تعهدات اشتغال زایی افراد وام گیرنده طراحی شده است و   تا زمان اتمام پرداخت تسهیلات، به طور   مکرر و دائمی طرح های اشتغال زای وام گیرندگان مورد بررسی و پیگیری و در این سامانه ثبت گزارش می شود .

وی حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی، حل معضل بیکاری و ایجاد   اشتغال روستایی را از مهمترین اهداف و رویکرد های صندوق کارآفرینی امید دانست و اضافه کرد: در حال حاضر صندوق بر اساس ماموریت های محوله در ۲ مبحث   روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول با ایجاد   صندوق های   خرد محلی توانسته است جایگاه مناسبی را در استان کسب کند .

وی گفت: در موضوع روستای بدون بیکار،   روستای بردی دهلران به عنوان پایلوت شناسایی شده است که ۱۵ نفر از روستاییان ساکن این منطقه با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی   حمایت شده اند .

ناصری در مورد هر روستا یک محصول هم توضیح داد: ۶ روستای محصول محور برای طرح   هر روستا یک محصول به صورت پایلوت شناسایی شده   که در این راستا ۳۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال با اشتغال زایی ۱۱۸ نفر و ایجاد ۱۳۴ صندوق خرد محلی با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و اشتغال زایی ۲۶۸ نفر انجام گرفته است .

وی گفت: محصولات این روستاها بر اساس ظرفیت روستا یا شهرستان تابعه رصد و بازار فروش این محصولات نیز از قبل شناسایی شده و در برخی نقاط صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده است که به عنوان مثال کارخانه کاشت و فراوری گیاهان داوریی دره شهر   با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال که با احتساب تورم و نوسانات ارزی به ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است .

وی یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید   ۱۷ تفاهم نامه با ادارات و نهادهای مختلفی همچون فنی حرفه ای، بنیاد برکت، صندوق نوع آوری، امور زندان ها و ... منعقد کرده که از محل این تفاهم نامه ها ۲ هزار و ۶۱۰ مورد پرداختی تسهیلات اشتغال زا پرداخت شده   است .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید