براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت هویج در مغازه‌های میوه‌فروشی تا ۳۵هزار تومان بالا رفت و قیمت هر بطری یک لیتری آب هویج نزدیک ۱۰۰ هزار تومان هم برای آن گزارش شد.

گران‌ترین و ارزان‌ترین‌ میوه ها در بازار / هویج همچنان در اوج
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس؛ قیمت بیشتر میوه‌ها در میادین میوه و تره‌بار تا ۵هزار تومان کاهش یافت.

 براساس تازه‌ترین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، برای هفته پایانی مردادماه، هیچ‌یک از ۳۵قلم میوه‌ای که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شوند، افزایش قیمت نداشته‌اند. در مقابل، قیمت نیمی از میوه‌ها کاهش پیدا کرده است. در هفته‌های گذشته گرانی بعضی میوه‌های تابستانه و محصولات صیفی در شرایطی که تابستان از نیمه خود عبور کرد خبرساز شده بود. قیمت بعضی از انواع میوه‌ها در مغازه‌های سطح شهر از ابتدای عرضه  تاکنون از ۵۰ تا ۶۰هزار تومان پایین‌ نیامده و برخی دیگر از این هم گران‌تر هستند. میوه‌هایی که قیمت آنها در میادین میوه و تره‌بار کاهش یافته و میزان کاهش هریک از آنها عبارت است از:

  انبه با ۵هزار تومان کاهش قیمت؛ ۳۶هزار تومان

   انجیر سیاه با ۳هزار تومان کاهش قیمت؛ ۱۵۵۰۰تومان

   انجیر زرد با ۲هزار تومان کاهش قیمت؛ ۱۹هزار تومان

   انگور عسگری با ۱۱۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۴۹۰۰تومان

   انگور بی‌دانه با ۶۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۸۹۰۰تومان

   سایر انواع انگور با ۱۶۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۵۹۰۰تومان

   آلوی شابلون با ۱۴۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۷۹۰۰تومان

   آلوی خاکی با ۱۱۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۵۹۰۰تومان

   خربزه مشهدی با ۴۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۷۹۰۰تومان

   انواع خربزه و ملون با ۴۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۶۵۰۰تومان

   زردآلو با ۲هزار تومان کاهش قیمت؛ ۲۸هزار تومان

  سیب گالا، گُلاب و دو رنگ با ۱۱۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۲۹۰۰تومان

  سیب عروس با ۱۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۰۹۰۰تومان

  شلیل و شبرنگ با ۱۶۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۷۹۰۰تومان

  جانا با ۵۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۶۹۰۰تومان

  موز با ۶۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۲۳۹۰۰تومان

  هلو با ۲۰۰تومان کاهش قیمت؛ ۱۷۷۰۰تومان

  هلو انجیری با هزار تومان کاهش قیمت؛ ۱۷۹۰۰تومان

گران‌ترین‌ها و ارزان‌ترین‌های هفته سوم

براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، در سومین هفته مردادماه و در میانه تابستان اختلاف قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین میوه‌های عرضه شده در میادین بعضا به ۱۰ برابر رسید. براساس فهرست گران‌ترین و ارزان‌ترین میوه‌های میادین، هر کیلوگرم انبه با قیمت ۳۶هزار تومان بیش از ۱۰برابر هر کیلوگرم هندوانه قیمت دارد که با نرخ ۳۴۰۰تومان در میادین به فروش می‌رسد. هم‌اکنون، به‌ترتیب تمشک، شاتوت و انبه گران‌ترین و در مقابل، هندوانه، خربزه و ملون ارزان‌ترین میوه‌های میادین میوه و تره‌بار محسوب می‌شوند.

قیمت گران‌ترین میوه‌های میادین میوه و تره‌بار به‌ترتیب به شرح زیر اعلام شده است:

۱ - تمشک ۳۹هزار تومان ۲ - شاتوت ۳۹هزار تومان ۳ - انبه ۳۶هزار تومان ۴ - زردآلو ۲۸هزار تومان ۵ - بادام تازه (با پوست سبز) ۲۸هزار تومان ۶ - توت‌فرنگی ۲۶هزار تومان ۷ - موز ۲۳۹۰۰تومان ۸ - آلوی زرد (قطره طلا) ۲۳۵۰۰تومان ۹ - عناب تازه ۲۲هزار تومان ۱۰ - آلبالو ۲۰۵۰۰تومان

 ارزان‌ترین میوه‌های میادین میوه و تره‌بار نیز به‌ترتیب به شرح زیر اعلام شده است:

 ۱ - هندوانه هر کیلوگرم ۳۴۰۰تومان ۲ - انواع خربزه و ملون ۶۵۰۰تومان ۳ - جانا ۶۹۰۰تومان ۴ - خربزه مشهدی ۷۹۰۰تومان ۵ - انواع طالبی و گرمک ۷۹۰۰تومان ۶ - سیب عروس ۱۰۹۰۰تومان ۷ - سیب گالا، گُلاب و دو رنگ ۱۲۹۰۰تومان ۸ - لیموترش ۱۴۷۰۰تومان ۹ - انگور عسگری ۱۴۹۰۰تومان ۱۰ - انجیر سیاه ۱۵۵۰۰تومان

هویج؛ همچنان در اوج

هویج ازجمله محصولاتی است که طی هفته گذشته افزایش شدید قیمت آن خبرساز شد. قیمت این محصول در مغازه‌های میوه‌فروشی تا ۳۵هزار تومان بالا رفت و قیمت هر بطری یک لیتری آب هویج نیز که پیش از این ۵۰هزار تومان بود ابتدا به ۷۵هزار تومان رسید و پس از آن قیمت‌های نزدیک ۱۰۰هزار تومان هم برای آن گزارش شد. کاهش کاشت و تولید، یکی از دلایلی است که برای گرانی هویج عنوان می‌شود اما مهم‌ترین عامل این رشد قیمت عجیب اوج‌گیری دوباره موج کرونا بوده است. به‌گفته رئیس اتحادیه بارفروشان میادین میوه و تره‌بار پایتخت، کرونا مصرف هویج را تا چندین برابر شرایط عادی بالا برده و از آنجایی که مصرف آب‌هویج برای بیماران مبتلا به کرونا اکیدا توصیه می‌شود، آنچه در میادین و مغازه‌ها عرضه می‌شود به‌سرعت به فروش می‌رسد.

تابستان امسال به‌ویژه با توجه به قطع برق و گرمای بی‌سابقه هوا، افزایش مصرف میوه ‌و آبمیوه‌ دور از انتظار نبود و هویج و آب‌هویج به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها مورد اقبال مصرف‌کنندگان بود. این در شرایطی بود که قیمت ۷هزار تومانی هویج در میادین به سرعت به ۱۳هزار تومان رسید و در مغازه‌ها هم تا ۱۹هزار تومان بالا رفت. حال با پیک پنجم کرونا وضعیت بدتر هم شده و با توجه به تقاضای بالا قیمت‌ها بعضا به دلخواه تعیین می‌شود. در نرخنامه میادین میوه و تره‌بار اما قیمت هویج هنوز به ۱۳هزار تومان نرسیده و برای سیب که دیگر میوه مناسب برای آبگیری و مصرف بیماران است نیز قیمت ۱۰هزارو۹۰۰تومانی تعیین شده است. در جدول پیوست این مطلب قیمت برخی  از صیفی‌ و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران آمده است.

05-02

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید