۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 55279551

وزارت امور خارجه کره شمالی آمریکا را به خاطر اینکه به جای اتخاذ برنامه‌هایی برای تضمین حقوق اولیه مردم خودش، گستاخانه غرق در فضولی و دخالت در وضعیت حقوق بشری دیگر کشورها شده انتقاد کرد.

کره شمالی: آمریکا فضولی نکند

به کزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، کره شمالی گفت: واشنگتن قبل از دخالت و سر کردن در امور داخلی کشورهای دیگر به مسائل حقوق بشری خودش رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا قبل از آنکه گستاخانه درباره مسائل حقوق بشری دیگر کشورها صحبت کند، باید به مشکلات حقوق بشری جامعه خودش که به خاطر سیاست‌های ضد مردمی‌اش روز به روز بدتر می‌شود، رسیدگی کند.

این وزارتخانه از آمریکا به خاطر اینکه به جای اتخاذ برنامه‌هایی برای تضمین حقوق اولیه مردم خودش، گستاخانه غرق در فضولی و دخالت در وضعیت حقوق بشری دیگر کشورها شده انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی سپس آمریکا را به رفتار کردن همچون یک "قاضی حقوق بشری" متهم کرد و گفت: جامعه بین‌الملل نیز واقعیت آمریکا را به سخره می‌گیرد.

یکی از ممنوعیت‌های دولت آمریکا درخصوص تخلیه خانه توسط مستاجرانی که در دوران پاندمی کرونا نتوانستند اجاره‌ خانه‌هایشان را پرداخت کنند، در پایان ماه گذشته میلادی در اکثر بخش‌های این کشور منقضی شد و میلیون‌ها مستاجر در معرض خطر از دست دادن خانه‌هایشان قرار گرفتند.

وزارت خارجه کره شمالی مدعی شد که بیش از 15 میلیون تن از 6.5 میلیون خانوار در آمریکا با حکم تخلیه خانه‌هایشان رو به رو هستند.


 
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید