هنوز جزئیاتی از جلسه ستاد مقابله با کرونا منتشر نشده و مشخص نیست تعطیلی ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه فقط شامل تهران است یا کل کشور.

تعطیلی یک هفته‌ای تایید شد / فقط تهران تعطیل است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد. این تعطیلی پس از آن اعلام شد که پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای کشور داده شده بود.  آنگونه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده قرار است از دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شده است.اما هنوز هیچ جزئیاتی از این تعطیلی اعلام نشده است. اینکه آیا این تعطیلی به معنای لاک داون کشور است و همه شهرها را در بر میگیرد و یا فقط تهران را شامل می‌شود.ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که جزئیات تعطیلی را اعلام می‌کند.

فقط تهران تعطیل است؟

هنوز جزئیاتی از جلسه ستاد مقابله با کرونا منتشر نشده و مشخص نیست تعطیلی ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه فقط شامل تهران است یا کل کشور. اگر قرار بر اجرای پیشنهاد وزیر بهداشت و فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران باشد، تعطیلی کرونایی باید شامل کل کشور شود. چراکه هم سعید نمکی و هم علیرضا زالی پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای و لاک‌داون کل کشور را داده بودند.اما با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا، این تعطیلی از دو هفته به یک هفته تقلیل داده شده و از روز دوشنبه هفته جاری، ۲۵ مرداد تا شنبه هفته بعد یعنی ۳۰ مرداد را شامل می‌شود.

محدودیت‌های جدید چیست؟

روز گذشته هم علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از وضع محدودیت‌های کرونایی جدید از روز شنبه ۲۳ مرداد ماه خبر داده و گفته بود محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

او گفته بود درباره تعطیلی کرونایی قرار است امروز، ۲۳ مرداد تصمیم‌گیری شود. اما خروجی جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز جمعه این بود که ترددها در سراسر کشور به شدت کاهش پیدا کند.محدودیت دیگری که رئیسی اعلام کرده بود وضع برخی قوانین و پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری عزاداری محرم بود. او گفته بود بر اساس تصمیمات این جلسه، برگزاری مراسم محرم در فضاهای سربسته و دسته‌روی‌ها ممنوع شده است. اما هیات‌ها همچنان می‌توانند در فضای باز دایر باشند.همچنین به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های دیگری هم اعمال می‌شود که شامل محدودیت‌هایی در حوزه تردد، فعالیت کسب‌وکارها، وضعیت کار ادارات دولتی و آموزشی است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید