محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رئیسی به آقای پژمانفر برای وزیر اطلاعات شدن محل نداد که اگر آقای پژمانفر وزیر اطلاعات می‌شد باید فاتحه سیستم امنیت کشور را می‌خواندیم.

رئیسی در وزارت خارجه هوشمندی به خرج داد / فشار قالیباف باعث حذف سعید محمد از کابینه شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمد مهاجری، تحلیلگر رسانه ای اصولگرا درباره کابینه پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیسی تیم اقتصادی دولت را زیرمجموعه آقای مخبر دزفولی تعریف کرده‌اند، بنابراین اگر احیاناً می‌بینیم که در آن لیست برخی از وزرا با بقیه بالانس نیستند، احتمالاً ایشان به نقش آقای مخبر دزفولی به عنوان بالانسر خیلی توجه دارند و تصور و برداشت‌شان این است که این اتفاق توسط آقای مخبر دزفولی می‌افتد و نقاط ضعف برخی از وزرا در آن حوزه پر می‌شود.

وی افزود: نکته دوم این است که آقای رئیسی در وزارت خارجه هوشمندی به خرج داد و آقای باقری‌کنی که رفته بود وزارت خارجه را تحویل بگیرد، به عنوان وزیر انتخاب نکرد؛ با اینکه جبهه پایداری‌ها بسیار خوشحال شده بودند که آقای باقری کنی یا آقای جلیلی وزیر امور خارجه می‌شوند، آقای رئیسی این دو نفر را انتخاب نکرد. این یک پالس مثبت هم به سیاست داخلی و هم به سیاست خارجی است. دیدارهای آقای امیرعبداللهیان با نماینده اتحادیه اروپا که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمده بود، پالس‌های مثبتی بود که نشان می‌داد آقای رئیسی قصد همراهی با تندروها را در فضای مذاکرات ندارد. 

این کنشگر رسانه ای اصولگرا ادامه داد: در مورد برخی از وزارتخانه‌ها مانند وزارت علوم و آموزش عالی، ارشاد و وزارتخانه‌های دیگر نیز که آقای رئیسی سعی کردند بخشی از افراد جوان‌تر را در آنجا به کارگیری کنند، برای این بود که آن وزارتخانه‌ها برای ایشان نقطه اصلی نبوده که حالا تلاش کنند که افراد خیلی کارآمد را در آنجا انتخاب کنند. از این جهت قابل اغماض است که ما باید بپذیریم ایشان هم در میان جریانات اصولگرا، هم در میان نزدیکان خودش و هم در بین شخصیت‌های اصولگرا یک ملاحظاتی دارد که برخی از این ملاحظات آشکار و برخی از آن‌ها پنهان است؛ اما در مجموع آقای رئیسی قصد اینکه کابینه تندرو و افراطی را وارد سیستم اجرایی کشور کند نداشته است، گرچه وجود افرادی مثل سعید محمد می‌توانست وزن کابینه را بالاتر ببرد و سنگین‌تر کند، اما به هر حال فشار قالیباف باعث شد که سعید محمد به طور کلی از کابینه حذف شود هرچند که ایشان یک تکنوکرات قدرتمند بود. 

وی درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز اظهار داشت: آقای خطیب از السابقون وزارت اطلاعات است و از افرادی است که از پایین و در رده‌های کارشناسی در وزارت اطلاعات شروع به کار کرده است؛ سال‌ها مدیرکل اطلاعات قم بوده که به لحاظ اهمیت در حد معاون وزیر است. ایشان زمانی که در قم بوده با بسیاری از عناصر افراطی و تندرو برخورد داشته و امروز می‌بینیم جبهه پایداری خودش را در قامت دشمن در مقابل‌اش طراحی کرده و چه از طریق آقای روانبخش که جزء جریان جبهه پایداری است و چه فضای مجازی با او برخورد می‌کنند و نشان می‌دهند که آن‌ها دنبال این هستند که از آقای رئیسی انتقام بگیرند؛ چون آقای رئیسی به آقای پژمانفر برای وزیر اطلاعات شدن محل نداد که اگر آقای پژمانفر وزیر اطلاعات می‌شد باید فاتحه سیستم امنیت کشور را می‌خواندیم. بنابراین آقای خطیب گزینه مثبتی است که اینقدر جبهه پایداری علیه او انتقاد می‌کند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید