برخی معتقدند که دوز تندروی در کابینه رئیسی کمتر از حد انتظار است و شاید همین باعث گلایه جبهه پایداری شده که معتقد بود جریانی می‌خواهد مانع شکل‌گیری کابینه جوان انقلابی شود.

تداوم سهم‌خواهی از دولت سیزدهم / صدای مخالفت پایداری‌چی‌ها با کابینه رئیسی به گوش می‌رسد

به گزارش سلام نو، شرق نوشت: کابینه رئیسی با وجود همه انتقادها به آن از سوی چهره‌ها و جریان‌های غیراصولگرا گویا رضایت خود اصولگرایان را هم به دنبال نداشته. از خط‌ونشان مجلس بگیرید تا جبهه پایداری؛ جریانی که حرف و حدیث‌ های زیادی درباره سهم‌خواهی‌شان از کابینه پیش‌تر به گوش می‌رسید.

قاسم روانبخش، عضو این جبهه، با انتشار نامه‌ای سرگشاده به رئیسی با انتخاب حجت‌الاسلام خطیب به‌ عنوان وزیر اطلاعات مخالفت کرده. مشخص است که این جریان سیاسی که عضو روحانی هم کم ندارد، انتظار داشته وزیر اطلاعات از میان اعضای خودش یا چهره‌های نزدیک به این جبهه انتخاب شود. قبلا در گمانه‌زنی‌ها نام ابراهیم نبویان، نماینده فعلی مجلس، برای این سمت به گوش می‌رسید.

با این وصف بعید نیست که جریان جبهه پایداری در مجلس هم از در مخالفت با گزینه وزارت اطلاعات و حتی برخی گزینه‌های دیگر درآید. دراین‌صورت آن تصور موجود مبنی بر احتمال قریب به یقین رأی یکدست آری به کابینه از سوی مجلس اصولگرا، تَرَک خواهد خورد.

برخی معتقدند که دوز تندروی در کابینه رئیسی کمتر از حد انتظار است و شاید همین باعث گلایه جبهه پایداری شده که معتقد بود جریانی می‌خواهد مانع شکل‌گیری کابینه جوان انقلابی شود.

محمود میرلوحی اصلاح‌طلب در همین باره گفته است: «من مقداری احساس می‌کنم افراد تندرو در بین آنها کمتر هست و از این جهت خوب است؛ چون ما این دغدغه را داشتیم؛ ولی امیدواریم رفتار آنها به گونه‌ای باشد که بتوانند همه ملت را ببینند، همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور می‌فرمایند من رئیس‌جمهور همه ملت هستم و خیلی تأکید دارند که نمی‌خواهند فقط رئیس‌جمهور اصولگرایان و آن بخش خاصی که به من رأی دادند باشم، امیدوارم که چنین شود و ان‌شاءالله تلاش کنند که نرم و آرام و با گفت‌وگو با همه بخش‌ها و ارتباط با کارشناسان و دریافت نظرات بخش‌های مختلف پیش بروند».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید