در حالی که هنوز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان به طور کامل واریز نشده، مجلس مصوب کرده که سهم دختران بیوه و مجرد از حقوق بازنشستگی پدرانشان به یک سوم برسد.

مانع تراشی جدید مجلس برای بازنشستگان / کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، افزایش حقوق بازنشستگان امسال پرحاشیه بود. قرار بود به حقوق سال ۹۹ بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۳۹ درصد افزایش سالانه اضافه شود. همچنین قرار بود آخرین مرحله همسان‌سازی با حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری نیز انجام شود.

اما وقتی مصطفی سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی نتجیه‌ی این دو نوع افزایش را در فروردین اعلام کرد، نتوانست بازنشستگان را راضی کند. براین اساس حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد. این رقم در واقع همان حقوق وزارت کاری برای کارگران است.

اما واریزی‌های فروردین درست نبود و گروهی از بازنشستگان حقوق کمتری دریافت کردند، پس از اعتراض بازنشستگان، سالاری دستور به بازبینی داد. نتیجه این شد که در محاسبه حقوق غیرحداقلی‌بگیران خطایی رخ داده است که در حقوق اردیبهشت اصلاح می‌شود.

این اصلاح انجام شد اما مابه‌التفاوت حقوق فروردین که قرار بود با حقوق اردیبهشت واریز شود، پرداخت نشد. از اردیبهشت تا چند روز پیش مدیران سازمان تامین اجتماعی وعده واریز دادند اما عملی نشد، علت نیز گفته شد که بودجه‌ای برای پرداخت مابه‌التفاوت نیست.

اما بالاخره این واریزی در حال انجام است و پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان (سایر سطوح) از روز چهارشنبه ۲۰ مرداد، آغاز شده است.

حالا این مشکل حل شده، حقوق مرداد بازنشستگان نیز در حال واریز است و تا پایان مرداد انجام می‌شود. اما یک مشکل دیگر برای بازنشستگان در حال رخ دادن است.

مجلس مصوب کرده که سهم دختران بیوه و مجرد از حقوق بازنشستگی پدرانشان به یک سوم برسد. پیگیری تجارت‌نیوز از صندوق‌های بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری حاکی از این است که این مصوبه هنوز اجرایی نشده است. در واقع مدیران این صندوق‌ها نسبت به این مصوبه اظهار بی‌اطلاعی کردند.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز به تجارت‌نیوز می‌گوید: از این مصوبه بی اطلاع هستم، چرا که حتی تلاش کردیم دختران طلاق گرفته‌ای که به خانواده برمی‌گردند نیز از حقوق پدرانشان سهم ببرند. طبق گفته او، سهم دختران از حقوق پدران فوت شده ۵۰ درصد است.

بازنشستگان نسبت به این موضوع معترض و به دنبال ابطال آن هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۲۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • افرین بینوایی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    9 3
    واقعا برای اندسته از نمایندگان متاسفم فقط روز رای گرفتن خود را یاد بیاورند چرا دیواری کوتاهتر از دیوار دختران بینوای وبدبخت مجرد وبیوه علی الخصوص انها که در ازدواج فریب خوردند وقید مهریه رازدند فسخ کردند گیر نیاوردن واقعا از خدا نمیترسند .ایا امام‌جواد الایمه دختران بیوه بود یا مجرد را از بیت المال تامین نمی کردند چرا چوب یک عده که‌معلوم نیست کی اند راباید دختران بینوای سرنوشت خراب شده بخورند.واقعا خجالت داره.
    • فریبا IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      0 0
      "امضا کنید: کارزار مخالفت با کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدر" https://www.karzar.net/salary-of-father
  • به نڟرم این کار درست نیست با این تورم و گرونی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    10 1
    به نظرم درست نیست
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    7 0
    آین کار دزست نیست ملت چکار کنند با این تورم و گرونی و کرونا
  • ایوب IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    3 0
    واقعا باید از بیبضاعت ها کمک کردحق دختران بیوه سزاوار نیست پایمال شود انتظار میرود از حذف این موضوع صرف نظر کنند
  • رضا مرادی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    4 0
    شد برای یکبار هم که شده صبح از خواب بیدار می شویم یک خبر خوب بشنویم؟؟؟؟ نماینده مجلس تو همین مردم انتخابت کردند! ادامه بدید له کنید نابود کنید
  • ناشناس IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    واقعا خدارو خوش نمیاد همین الان ک 50 درصد میگیرم واقعا بااین گرونی و داشتم دو داماد و نوه کم میارم خواهشا درحق ما بی انصافی نکنید
  • ناشناس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    چرا نظر رو منتشر نمی‌کنید والا حرف زشتی ک نگفتم خواهش کردم مستاجر ک هستم دو داماد و نوه هم دارم خرج دوا دکتر هم دارم واقعا همیشه کم میارم چرا این نظرات رو تو مجلس میدید چکار کنیم بعدشبریم گداییی؟
  • وستا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    انشالله اقای رئیسی نمیزاره حقوق دختران و بیوه های بدبخت کم بشه
  • AT ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام من یه زن بی پناه چیکار باید کنم شغل ندارم اجاره نشینم به چه دلیل میخوان حقوق مارو کم کنن ما هم ساکت نمیشینم شکایت میکنیم شاید یه نفر باشه در دیوان عدالت به داد ما برسد
  • AT ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    باسلام آقای رئیسی رئیس جمهور محترم به داد این دختران بی پناه برسید نگذارید بیشتر از این نا امید بشوند این دختران کم سختی نکشیدن تنها امیدشون همین حقوق پدرشون اگه بخوان اینم ازشون بگیرن بس با این همه مشکلات چیکار باید کنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید