بنا برآمار منتشر شده در ۲۰ مرداد ماه، ۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری هستند و ۳۶۰ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وضعیت کرونا در نیشابور فوق‌ بحرانی شد / آمار فوتی‌ها ۳ برابر شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در خراسان رضوی از افزایش قابل‌ توجه بیماران و فوتی‌ها در نیشابور خبر داد و گفت: متأسفانه تعداد فوتی‌ها نسبت به هفته‌های گذشته ۳ برابر شده‌ است و با افزایش بیماران و تکمیل ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن، اوضاع کرونا در نیشابور فوق‌ بحرانی شده‌ است.

قاسم مشار موحد عنوان کرد: پیک پنجم کرونا از دو الی سه هفته قبل در نیشابور شروع شده‌ است و روند صعودی بیماری با رشد قابل‌ توجهی ادامه دارد و این در صورتی است که هنوز به قله پیک نرسیده‌ایم.

مشار موحد اظهار کرد: علاوه بر افزایش قابل‌ توجه تعداد بیماران، تعدادفوتی‌ها نیز در هفته جاری افزایش چشمگیری داشته‌ است به طوری که از میانگین فوت ۲ نفر در هفته به میانگین فوت بالای ۵ نفر در هفته جاری رسیده‌ایم و موضوعی که نگران‌ کننده است این است که میانگین سن فوتی‌ها کاهش یافته و متاسفانه مواردی از فوت افراد با سن زیر ۴۰ سال نیز داشته‌ایم که رو به افزایش است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و بنا بر آمار رسمی ۲۰ مرداد ماه، ۸ نفر مبتلا به کرونا در نیشابور فوت کردند که از این تعداد علت فوت ۴ نفر بر اثر کرونا قطعی شده‌ است و علت فوت ۴ نفر نیز مشکوک به کرونا گزارش شده‌ است.

کمبود شدید داروهای ضد ویروس و داروهایی مثل رمدسیویر و سرم

وی خاطر نشان کرد: : ۱۰۰درصد ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن را به کار گرفته‌ایم و ظرفیت بیمارستان تکمیل شده‌ است؛ کلینیک ویژه مستقل عطار که در خیابان ارگ جنوبی واقع شده‌ است هم به عنوان پشتیبان بیمارستان ۲۲ بهمن تجهیز و آماده خدمت‌ رسانی به بیماران سرپایی است همچنین ظرف ۴۸ ساعت آینده یکی از حسینیه‌های نیشابور نیز برای رسیدگی به بیماران کرونایی تجهیز خواهد شد.

مشار موحد در رابطه با وضعیت داروهای کرونا در نیشابور گفت: در شرایط فعلی داروهای ضد ویروس و داروهایی مثل رمدسیویر و سرم به شدت کم است هر چند سهمیه‌هایی به صورت قطره‌ چکانی از سوی وزارتخانه به شهرستان تعلق گرفته‌ است اما با توجه به تعداد زیاد بیماران، این میزان جوابگو نیست.

برای کادر درمان رمقی باقی نمانده‌ است

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص و کادر درمان برای ظرفیت‌های جدید به کار گرفته‌ شده، گفت: کادر درمان سه هفته است که به طور مداوم مشغول خدمت‌ رسانی هستند و فشار زیادی را متحمل شده‌اند و واقیت این است که برای کادر درمان رمقی باقی نمانده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی بخش‌های جدید و کمبود نیرو مجبور شدیم شیفت‌ها را زیاد کرده و تعداد افراد در هر شیفت را کاهش دهیم تا به نوعی این کمبود نیرو را جبران کنیم و حتی برای تأمین نیروی حسینیه‌ای که در حال تجهیز هستیم، از تمامی مدیران و کارشناسان اداری دانشکده که در بخش‌های دیگر مشغول به کار بودند و کاری از دستشان برمی‌آمد نیز استفاده کرده‌ایم.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بعضی هیأت‌ها بسیار پایین است

مشار موحد با اشاره به دهه اول محرم و برگزاری هیأت‌ها گفت: متأسفانه باوجود شرایط بحرانی موجود، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بعضی هیأت‌ها بسیار پایین است و لازم است که در این زمینه رسیدگی بیشتری انجام شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی از مردم خواست با توجه به شرایط موجود و فشاری که روی کادر درمان است و بیمارستان شلوغ است، هنگام مراجعه به بیمارستان و سایر بخش‌ها، حتما همراهی و همکاری لازم با کادر درمان را داشته‌ باشند؛ چراکه آستانه‌ تحمل و آستانه تحریک‌ پذیری کادر درمان به شدت پایین آمده‌ است اما همچنان در حال ارائه خدمت به بیماران هستند.

گفتنی است بنا برآمار منتشر شده در ۲۰ مرداد ماه، ۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری هستند و ۳۶۰ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

هچمنین مطابق آخرین آمار رسمی منتشر شده در ۲۰ مرداد ماه، با فوت ۸ نفر دیگر شمار افراد فوت شده از ابتداء شیوع کرونا در سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان که تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی این شهرستان هستند به ۱۲۰۹ نفر رسیده که فوت ۷۲۶ نفر از آن‌ها بر اثر کرونا قطعی شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید