این گونه تولدها به علت نقص ژنتیک یا مصرف بی رویه بعضی داروها و یا تغذیه نامناسب در مرحله اندام زایی روی می دهد که در این مورد بره با ۸ دست و پا متولد شد.

تولد بزغاله‌ای عجیب در خراسان رضوی / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، چندقلوزایی در حیوانات نیز گاهی اوقات با ناهنجاری های ژنتیکی همراه است. در منطقه بردسکن یک بز در زایمان خود بزغاله ای را به دنیا آورد که دارای ۸ دست و پا است.

یک رأس بز در بردسکن در زایمان خود ۲ قلو به دنیا آورد که یکی از آن ها سالم و طبیعی و بزغاله دیگر مرده و دارای ۸ دست و پا بود.

دکتر علی یزدان پناه، رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن در منطقه خراسان، گفت:تولد این بزغاله یکی از ناهنجاری های ژنتیکی است که در بعضی مواقع در گوسفندان دیده می شود.

او افزود:این گونه تولدها به علت نقص ژنتیک یا مصرف بی رویه بعضی داروها و یا تغذیه نامناسب در مرحله اندام زایی روی می دهد که در این مورد بره با ۸ دست و پا متولد شد.

دوقلوزایی در بعضی اوقات در گونه های یک قلوزا اتفاق می افتد. دوقلوزایی در گوسفند وبز بیشتر از گاو رخ می دهد. در گوسفند درصد بره زایی ممکن است تا ۱۵۰ درصد هم برسد ویک صفت مناسب برای گوسفند و بز است ولی میزان دوقلوزایی در گاو نسبتا کم است و از ۰/۵ تا ۴ درصد در نژادهای مختلف متغیر است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید