سوابق حمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دولت سیزدهم در این مطلب آمده است.

زندگی نامه و سوابق حمید سجادی وزیر ورزش دولت سیزدهم

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، حمید سجادی از سوی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده است. 

بیوگرافی حمید سجادی کاندیدای وزارت ورزش و جوانان به شرح زیر است:

حمید سجادی متولد ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران است. او دونده سابق دوهای استقامت و مدیر ورزشی ایرانی‌ است. سجادی موفقترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود، که در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دوهای نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت.

سجادی دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

او در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند. برخی نمایندگان مجلس عواملی چون بحران وزارت خارجه و نیز لجبازی را در رأی عدم اعتماد به وی مؤثر دانستند. سجادی همچنین اولین وزیر پیشنهادی دولت احمدی‌نژاد بود که رای اعتماد از نمایندگان نگرفت.

سجادی در تاریخ ۰۸ /۰۸/ ۱۳۹۶ از سوی فرهاد رهبر به عنوان مدیر کل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد جایگزین محمد دادگان که پیش از او معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی بود انتخاب شد، اما پس از 10 روز با اتهام ارتباط با جریان انحرافی دولت محمود احمدی‌نژاد حکمش لغو و برکنار شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید