خبر توقف کامل تجارت با افغانستان شایعه است و شاید بیشتر کاربرد داخلی در افغانستان را برای طرف‌های درگیر داشته باشد.

تجارت ایران با افغانستان متوقف شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سخنگوی گمرک گفت: تردد کامیون‌های صادراتی در مرزهای دوغارون درخراسان رضوی و ماهیرود در خراسان جنوبی به سمت افغانستان ادامه دارد و خبر توقف کامل تجارت با این کشور اساسا کذب است.

سید روح اله لطیفی اظهار کرد: روند تجاری در مرز ماهیرود رشد ۵۰درصدی پیدا کرده و روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون محموله‌هایشان را به کامیون‌های افغان انتقال داده تا به مقاصد صادراتی این کالاها در افغانستان برسد.

وی افزود: در مرز دوغارون نیز نزدیک به ۲۵۰ کامیون محموله‌های تجاری خود را به کامیون‌ها و تجار افغان برای طی مسیر در افغانستان منتقل می‌کنند و خبر توقف کامل تجارت با افغانستان شایعه است و شاید بیشتر کاربرد داخلی در افغانستان را برای طرف‌های درگیر داشته باشد.  

لطیفی تاکید کرد: بعد از بازگشت امنیت به مرز میلک و فروکش کردن درگیری‌ها  با هماهنگی های انجام شده  با سازمان‌های مستقر در مرز و نیروهای نظامی و امنیتی، کامیون‌های متوقف در مرز میلک سیستان و بلوچستان به شرط خواست تجار افغان به مانند ماهیرود و دوغارون  می توانند کالاهای خود را در مرز به کامیون‌های افغان تحویل دهند تا به مقاصد نهایی در این کشور ارسال شود.

سخنگوی گمرک افزود: بازگشایی مرز میلک، فعلا برای کامیون‌های متوقف در مرز است و امید داریم از شنبه هفته آینده گمرکات اجرایی و تجار بتوانند  محموله‌های جدید را با هماهنگی با گمرک میلک به این مرز برای صادرات به افغانستان ارسال کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید