مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از کشف و ضبط ۶۳ قطعه سکه مربوط به دوران ساسانی با همکاری نیروی انتظامی از یک حفارغیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان ایوان خبر داد.

کشف ۶۳ سکه ساسانی در شهرستان ایوان

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: پس از انجام کارشناسی‌های فنی انجام شده از ۶۳ سکه ساسانی در ایوان کشف شده از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد سکه‌های مکشوفه از جنس آلیاژ آهن به رنگ زرد مربوط به دوران ساسانی هستند.

وی با تقدیر از تلاش پلیس استان و همکاری مناسب آنان در مبارزه با جرایم حوزه میراث فرهنگی افزود: متهم به همراه پرونده برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شد.

شنبه زاده افزود: خوشبختانه با فعالیت انجمن‌های میراث فرهنگی، حساسیت جامعه نسبت به حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی بیشتر شده است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسوولان امر داشته باشند.

استان ایلام هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید