بنابر اعلام نماینده سازمان ملل در میانمار، از آغاز کودتای نظامی در این کشور دستکم ۹۶۲ نفر از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

افزایش آمار قربانیان خشونت‌ها در میانمار به ۹۶۲ نفر

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از یوروآسیا تایمز نوشت: "کریستین شرانر بورگنر" در کنفرانس خبری گفت، وضعیت در میانمار بسیار نگران کننده است، به نظر می رسد مین آنگ هلینگ فرمانده کل میانمار مصمم است که قدرت خود را تقویت کند.

بورگنر افزود، ارتش میانمار در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ نفر از جمله خارجیان را بازداشت کرده است، از این تعداد پنج هزار و ۵۲۶ نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند که ۱۰۴ تن از آنها کودک هستند.

ارتش میانمار در ماه فوریه قدرت را با ادعای تقلبِ وسیع در انتخابات ۲۰۲۰ که منجر به پیروزی حزبِ «‌اتحاد ملی برای دموکراسی‌» به رهبری سوچی شده بود به دست گرفت.

آنگ سان سوچی که از ۱ فوریه (۱۳ بهمن) با اتهاماتی از جمله سرپیچی کردن از محدودیت های کرونا و واردات غیرقانونی بیسیم در بازداشت به سر می‌برد ممکن است به بیش از یک دهه حبس متهم شود.

فشارهای بین‌المللی شامل تحریم هایی که ارتش و کسب و کارهای مرتبط با ارتش را هدف قرار داده، تاکنون ضربه‌ای به حکومت نظامی وارد نکرده است.

۱۰ کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در این مدت تلاش کردند تا مذاکراتی با رژیم میانمار ترتیب دهند. منتقدان معتقدند این تلاش ها فاقد اتحادِ دیپلماتیک است. در ماه آوریل رئیس دوره ای آ.سه.آن خواستار توقف فوری خشونت در این کشور و اجازه ورود فرستاده ویژه منطقه‌ای به میانمار شد. توافقی که کمی بعد از سوی مینگ اونگ هلینگ زیر پا گذاشته شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید