تاکنون هفت درصد از واکسن‌های تزریقی در کشور تولید داخل بوده اند و این رقم تا پایان مرداد می‌تواند در صورت تحقق وعده‌های تولیدکنندگان داخلی واکسن به ۲۰ درصد می‌رسد و تا پایان شهریور ۳۵ درصد از واکسن‌های تزریقی را برای تولید داخل است.

خبر مهم درباره واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن کرونای خارجی به کشور

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارداتی در صورت خوش قولی طرف‌های خارجی به کشور طی سه ماه آینده وارد می‌شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: امروزه تزریق واکسن به ۴۰۰ هزار دز رسیده است، خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ششصد و چهل و شش هزار دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم.

او ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و بیش از ۱۳ و نیم میلیون نفر از مردم کشور یک دز و در حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان نیز دومین دز واکسن خود را نیز دریافت کرده‌اند در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دز واکسن فراهم می‌شود و در صورت خوش قولی طرف‌های خارجی تا پایان تابستان ۴۰ میلیون دز واکسن وارد کشور خواهد شد.

هفت درصد از واکسن‌های تزریقی در کشور تولید داخل بوده اند.

جهانپور گفت: تاکنون هفت درصد از واکسن‌های تزریقی در کشور تولید داخل بوده اند و این رقم تا پایان مرداد می‌تواند در صورت تحقق وعده‌های تولیدکنندگان داخلی واکسن به ۲۰ درصد می‌رسد و تا پایان شهریور ۳۵ درصد از واکسن‌های تزریقی را برای تولید داخل است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید