پژوهشگران و متخصصان تغذیه در سراسر دنیا، خواص و مزایای بسیار زیادی را برای آووکادو ذکر کرده‌اند که ما در اینجا چند مورد از مهم‌ترین آنها را برایتان توضیح می‌دهیم.

خواص شگفت‌انگیز آووکادو برای سلامتی؛ از کاهش خطر سکته قلبی تا پیشگیری از سرطان

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، آووکادو میوه‌ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه است. هسته‌ آووکادو نسبتا بزرگ است که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۱۰ هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد می‌کرده است. شاید این موضوع کمی برایتان عجیب به نظر برسد چون آووکادو چند سالی بیشتر نیست که پایش به کشور ما باز شده و هنوز خیلی از ما با طعم آن آشنا نیستیم.

هنس اسلوان انگلیسی در سال ۱۶۹۶ نام آووکادو را برای این میوه انتخاب کرد و از آن زمان تا به حال تمام دنیا آن را با نام آووکادو یا گلابی آمریکایی می‌شناسند. اگر شما هم از طرفداران این میوه بومی قاره آمریکا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید تا بیشتر با تمام زوایای آن آشنا بشوید.

هر ۱۰۰ گرم از آووکادو نزدیک به ۱۶۰ کیلوکالری انرژی، ۵۳/۸ گرم کربوهیدرات، ۶۶/۰ گرم قند، ۷/۶ گرم فیبر، ۶۶/۱۴ گرم چربی، ۱۳/۲ گرم چربی اشباع، ۸۰/۹ گرم چربی تک‌زنجیره‌ای غیراشباع، ۸۲/۱ گرم چربی چندزنجیره‌ای غیراشباع، ۲ گرم پروتئین، ۵ درصد ویتامین B۱ ، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ۴ درصد آهن، یک درصد کلسیم، مقداری ویتامین B۲، B۳، B۵، B۶ و ۶ درصد روی دارد. با این حساب می‌بینید که این میوه از نظر مواد معدنی و انواع ویتامین، بسیار غنی است و به خاطر چربی نسبتا بالا، مصرف آن به کسانی که در دوران رژیم لاغری به سر می‌برند چندان توصیه نمی‌شود.

بیشتر انرژی آووکادو هم به چربی موجود در آن برمی‌گردد و پتاسیم این میوه ۶۰ درصد بیشتر از موز است. البته به دلیل اینکه آووکادو سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و ویتامین K است، مصرفش به تمام افرادی که علاقه بسیاری به داشتن پوست و مویی شفاف و زیبا دارند، پیشنهاد می‌شود!

۶ خاصیت آووکادو

پژوهشگران و متخصصان تغذیه در سراسر دنیا، خواص و مزایای بسیار زیادی را برای آووکادو ذکر کرده‌اند که ما در اینجا ۶ مورد از مهم‌ترین آنها را برایتان توضیح می‌دهیم:

۱- تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف منظم آووکادو می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

۲- پژوهشگران می‌گویند که ترکیبات موجود در آووکادو می‌تواند سلول‌های پیش‌سرطانی و سرطانی که عامل ابتلا به سرطان دهان هستند را از بین ببرند.

۳- آووکادو هم مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می‌شود.

۴- آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند.

۵- سالاد آووکادو و اضافه کردن آووکادو به سالاد باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در سبزیجات سالاد ۵ برابر سریع‌تر و بیشتر جذب بدن شما شود.

۶- سطح بالای فولات موجود در این میوه می‌تواند خطر سکته قلبی را در افراد مستعد کاهش دهد.

۶ خاصیت بی‌نظیر آووکادو | با این میوه استوایی موهایتان را نرم و براق کنید

رابطه‌ آووکادو با زیبایی

از آنجا که این میوه سرشار از پروتئین و چربی است، مصرف آن می‌تواند به حفظ لطافت و شادابی موهای شما کمک کند. به علاوه اگر موهای خشکی دارید، می‌توانید نصف آووکادو را رنده و با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک عدد زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و هر روز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را روی موهای خودتان که از قبل مرطوب کرده‌اید، ماساژ دهید و بعد موهایتان را با یک شامپوی ملایم و آب گرم شست‌وشو دهید. به این شیوه کمتر از یک ماه، موهایی نرم و براق خواهید داشت.

شما می‌توانید برای شاداب شدن پوست صورت و گردنتان هم از ماسک طبیعی آووکادو استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است، آووکادو را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد با آب ولرم آن را بشویید. اگر هم پوستتان معمولی یا چرب است باید برای تهیه ماسک آووکادو آن را با یک قاشق چای‌خوری آبلیمو مخلوط کنید.

آووکادو در سراسر دنیا

در استرالیا و نیوزیلند، مردم میوه آووکادو را روی نان تست یا داخل ساندویچ مرغشان می‌گذارند و می‌خورند. برزیلی‌ها آن را با شکر و کمی آبلیمو مخلوط و آن را به عنوان دسر یا میان‌وعده، سرو می‌کنند. مردم سریلانکا، آووکادو را با شکر، شیر و کمی کاکائو مخلوط می‌‎کنند و آن را به عنوان یک نوشیدنی مغذی در وعده صبحانه یا عصرانه می‌نوشند.

مکزیکی‌ها هم که بزرگ‌ترین تولیدکننده آووکادو هستند، آن را به سالاد، انواع ساندویچ‌، سوپ آووکادو یا حتی برنج اضافه می‌کنند و می‌خورند. کالیفرنیایی‌ها هم عاشق املت آووکادو هستند و با ترکیب کردن این میوه با تخم‌مرغ، املتی خوشمزه از آن درست می‌کنند. فقط فراموش نکنید که این میوه به دلیل چرب بودن پرکالری است پس اگر اضافه وزن دارید به انرژی روزانه و میزان کالری که در طول روز دریافت کرده‎‌اید دقت داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید