آب یک استیک را روی تخته چوبی خود در نظر بگیرید. این مایع می‌تواند از سطح تخته برش چوبی شما عبور کرده و لکه‌ای به جا بگذارند که صابون به تنهایی نمی‌تواند آن را تمیز کند.

یک روش خلاقانه برای تمیز کردن تخته گوشت

به گزارش سلام نو،‌تخته برش چوبی شما یک سطح زیبا و در عین حال کاربردی برای خرد کردن و سرو مواد غذایی است. در حالی که شستن مرتب آن با آب و شوینده ملایم ظرف به تمیز نگه داشتن آن کمک می‌کند، اما باید بدانید که چوب جاذب است و آلودگی‌ها را به راحتی جذب خود می‌کند. برای حفظ ظاهر عالی تخته، باید به طور مرتب آن را با لیمو و نمک تمیز کنید. این فرآیند ساده است: با این کار نمک درشت را روی تخته چوبی خود بپاشید و با نصف لیموترش آن را بمالید و اجازه دهید چند دقیقه روی تخته بماند. استفاده از لیمو به عنوان تمیز کننده به حفظ زیبایی طبیعی چوب کمک می‌کند.

نحوه تمیز کردن تخته چوبی با لیمو

۱. تخته چوبی را همیشه با آب گرم و صابون بشویید

اگرچه ترکیب نمک و لیمو برای از بین بردن لکه‌ها عالی است اما خاصیت ضد باکتریایی صابون را ندارد. برای تمیز کردن تخته برش بعد از هر بار استفاده، آن را با استفاده از برس اسکراب، آب داغ و صابون ظرف ملایم و بدون عطر بشویید.

۲. هرگز تخته چوبی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید

برای محافظت از طول عمر تخته چوبی، باید آن را از ماشین ظرفشویی دور نگه دارید. آب و گرمای ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث شکافته شدن تخته چوبی و یا تاب خوردن آن شود. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که از یک چاقوی تیز بر روی سطح برش ناهموار استفاده کنید.

۳. برای تمیز کردن تخته از نمک و لیمو کمک بگیرید

آب یک استیک را روی تخته چوبی خود در نظر بگیرید. این مایع می‌تواند از سطح تخته برش چوبی شما عبور کرده و لکهای به جا بگذارند که صابون به تنهایی نمی‌تواند آن را تمیز کند. ترکیب لیمو و نمک لکه‌های سخت را از بین می‌برند. لیمو نوعی ماده پاک کننده طبیعی است. لیمو دارای اسید سیتریک است که برای چربی زدایی بسیار عالی است. همچنین روغن لیمو یک عطر طبیعی قوی و ضد باکتری دارد. نمک نیز به عنوان ساینده عمل می‌کند و فرآیند تمیز شدن تخته را کامل می‌کند.

۴.‌ تخته چوبی را بلافاصله پس از شستشو خشک کنید

آیا آن تابخوردگی و ترکخوردگی که ماشین ظرفشویی می‌تواند در تخته ایجاد کند را به خاطر دارید؟ هنگامی که یک تخته برش چوبی را برای خشک شدن در هوا رها می‌کنید، ممکن است همین مسئله ایجاد شود و در تخته شکاف ایجاد شود. این امر موجب می‌شود آب به داخل چوب نفوذ کرده و باعث انبساط آن شود که در نتیجه ظاهر تخته تغییر کرده و تاب برمی‌دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید