آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: چین و روسیه در تلاش هستند که جهانیان را به این موضوع قانع سازند که بهتر است آینده خود را با چشم‌انداز جهانی آنها پیوند بدهند تا دموکراسی آمریکایی.

چین و روسیه جا را در صحنه جهانی برای آمریکا تنگ کرده‌اند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: وزیر خارجه آمریکا گفت: مسکو و پکن چه بصورت عمومی و چه خصوصی به ثابت کردن این موضوع می‌پردازند که آمریکا، دوران سختی را می‌گذراند. 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: روسیه همراه چین سعی می‌کند دنیا را به افول آمریکا قانع سازد. این دو کشور در تلاش هستند که جهانیان را به این موضوع قانع سازند که بهتر است آینده خود را با چشم‌انداز جهانی آنها پیوند بدهند تا دموکراسی آمریکایی.

در عین حال، بلینکن اعتراف کرد که رقبا، تا حدودی جا را در صحنه جهانی برای آمریکا تنگ کرده‌اند. وی به این امر فراخواند که بودجه خاصی برای « احیای داخلی» تخصیص داده شود تا واشنگتن بتواند برتری جهانی خود را حفظ کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه گفته بود که ایالات متحده سعی می کند «مواضع گذشته» و مقام برتری را که زمانی با کمک تحریم‌ها «برای خود دست و پا کرده بود»، بازگرداند.

زاخارووا اظهار داشت که هم‌اکنون، واشنگتن حتی سعی نمی‌کند به دنبال حقایقی بگردد که بتواند از آن‌ها به عنوان اساسی برای وضع تحریم ها علیه مسکو استفاده کند. اگر آمریکا لازم بداند، در آینده نیز به تحریف حقوق بین المللی، توافق های دوجانبه و خروج از آن‌ها بطور یکجانبه و غیره خواهد پرداخت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید