رزمایش مشترک میان روسیه و چین در بخش شمال غربی خاک چین با هدف تقویت عملیات مشترک ضد تروریسم بین نیروهای نظامی دو کشور از روز گذشته آغاز شد.

چین و روسیه رزمایش مشترک خود را آغاز کردند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از شینهوا نوشت: رزمایش مشترک چین و روسیه موسوم به «زاپاد / اینترکشن -۲۰۲۱» در پایگاه آموزش تاکتیکی نیروهای مشترک ارتش آزادی بخش خلق چین در منطقه خودمختار «نینگشیا هوی» در شمال غرب این کشور آغاز شد.

تمرین نظامی مذکور اولین رزمایش مشترک به میزبانی چین پس از آغاز همه گیری ویروس کرونا محسوب می شود. ارتش آزادی بخش چین در این رزمایش از تجهیزات و ادوات نظامی پیشرفته خود شامل جنگنده رادارگریز J-۲۰ و هواپیماهای ترابری Y-۲۰ استفاده کرده است.

«لو ژوچنگ» عضو کمیته نظامی مرکزی و رئیس اداره ستاد مشترک ارتش چین، فرماندهی این رزمایش را بر عهده دارد.

در این رزمایش، نظامیان و افسران شرکت کننده از ارتش هر دو کشور در قالب ۱۳ آرایش نظامی زمینی و دو آرایش نظامی هوایی برای بازدید سازماندهی شدند.

مقامات چینی و روسی هدف رزمایش مذکور را تقویت عملیات مشترک ضد تروریسم بین نیروهای نظامی پکن و مسکو اعلام کرده و می گویند این تمرین نظامی نمایشی از اراده قاطع و محکم دو کشور جهت حفاظت از امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی است.

مقامات دو کشور همچنین اضافه کردند که این رزمایش نشانگر سطح جدیدی از مشارکت راهبردی جامع میان چین و روسیه در دوران جدید، اعتماد متقابل راهبردی، مبادلات عملی و هماهنگی بین دو کشور است.

تمرین مشترک نظامی بین دو کشور چین و روسیه که از روز گذشته آغاز شده، تا ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید