یک کمیته فلسطینی از جلوگیری رژیم صهیونیستی از صادرات و واردات برخی کالاها از مبدأ نوار غزه و به مقصد این منطقه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم خبر داد.

لغو مجوز واردات برخی کالاها به غزه از سوی رژیم صهیونیستی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: کمیته هماهنگی کالاها وابسته به اداره گذرگاه‌های فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف اسرائیلی مجوز واردات ۳۴ نوع لوازم برقی و تجهیزات آنها از گذرگاه کرم ابوسالم را لغو کرد، همچنین این رژیم اشغالگر مانع صادرات صنایع دستی چوبی نوار غزه به خارج شد.

با آغاز جنگ اخیر در ۱۰ مه گذشته، رژیم صهیونیستی گذرگاه کرم ابوسالم را به طور کامل مسدود کرده و پس از آتش‌بس، آن را بازگشایی کرد اما محدودیت‌های شدیدی را بر روند صادرات و واردات اعمال کرد که همین مساله اساسا موجب وخامت شرایط معیشتی و بهداشتی شد.

این رژیم روز پنج‌شنبه به کمیته هماهنگی کالاها اعلام کرد که از نهم اوت جاری اجازه صادرات و واردات کالاها از مبدا و به مقصد نوار غزه را داده است اما هیچ اظهارنظری درباره علل این ممنوعیت نداشت.

کرم ابوسالم تنها گذرگاه تجاری برای غزه با بیش از دو میلیون سکنه است که رژیم صهیونیستی از زمان پیروزی جنبش حماس در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۶ آن را محاصره کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید