وزیر دفاع ارمنستان گفت در صورت حل نشدن اختلافات مرزی کشورش با جمهوری آذربایجان به صورت مسالمت‌آمیز، ارمنستان اقدام نظامی خواهد کرد.

ارمنستان، جمهوری آذربایجان را تهدید کرد

 به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از ایروان؛ وزیر دفاع ارمنستان گفت: در صورتی که اختلافات مرزی ارمنستان با جمهوری آذربایجان بصورت مسالمت‌آمیز حل نشود ارمنستان دست به اقدام نظامی خواهد زد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد «آرشاک کاراپتیان» وزیر دفاع ارمنستان امروز در دیدار با «استانیسلاو زاس» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان با تاکید بر این مطلب افزود: هر چند قصد ما حل صلح آمیز این مسئله است، اما تحمل ما نیز نامحدود نیست.

وی همچنین اظهار تاسف کرد از این که ساختار سازمان پیمان امنیت جمعی با خواست ارمنستان مبنی بر دخالت آن برای حل اختلافات باکو و ایروان همخوانی ندارد.

استانیسلاو زاس در چارچوب سفر دو روزه‌ای خود به ارمنستان با نیکول پاشینیان نخست وزیر، آرمن گریگوریان کفیل وزیر امور خارجه و آرشاک کاراپتیان وزیر دفاع ارمنستان دیدار و گفتگو می‌کند.

در این دیدارها مسایل مربوط به همکاری ارمنستان با سازمان پیمان امنیت جمعی، همچنین ریاست دوره‌ای ارمنستان در این سازمان و موضوعات مربوط به منطقه قفقاز جنوب بررسی می‌شوند.

سفر زاس به ارمنستان در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای جمهوری آذربایجان از چند ماه قبل به سمت مناطقی از خاک ارمنستان در بخش مرزی دو کشور پیشروی کرده و مستقر شده اند و تقاضای دولت ارمنستان از این سازمان به عنوان یکی از اعضای آن برای مداخله و حل و فصل اختلافات ارضی باکو و ایروان بی پاسخ مانده است.

روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید. این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید