وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران به کشتی مرسر استریت حمله کرده است حمله به مرسر استریت غیرقابل توجیه است.

اداعای بلینکن: ایران به کشتی «مرسر استریت» حمله کرده است

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درخصوص امنیت دریانوردی، ضمن نسبت دادن حمله به کشتی صهیونیست‌ها در دریای عمان به ایران ادعا کرد: یک کشتی تجاری که در شمال دریای عرب (دریای مکران) در آب‌های بین‌المللی بود به وسیله پهپادهای انتحاری مورد حمله قرار گرفت. این حمله منجر به مرگ دو نفر شد و طبق اطلاعات به دست آمده ما مطمئن هستیم که ایران این حمله را ترتیب داده است. این حمله بر مبنای الگوی برخی حملات تحریک‌آمیز دیگر انجام شده است.

اخیرا کشتی «مرسر استریت» رژیم صهیونیستی در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته و در پی آن، مقام‎های رژیم صهیونیستی، آمریکا و چند کشور اتحادیه اروپا بدون ارائه شواهد به اتهام زنی علیه ایران پرداختند.

«سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اتهام زنی‌ها، گفت «موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن‌های واهی بردارد؛ این بار اولی نیست که رژیم اشغالگر قدس این چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می‌کند.»
وی افزود «این رژیم هرجایی رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است؛ مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهونیستی را به منطقه باز کرده‎اند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخش دیگری اظهار داشت «قطعا این اظهارات محکوم است؛ با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایش دوا نمی‌شود؛ هر کسی باد بکارد، طوفان درو می‌کند.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید