یک توله شیر عصر یخبندان در روسیه پیدا شد.

کشف توله شیر عصر یخبندان در روسیه / عکس

به گزارش سلام نو، در اوایل پاییز ۲۰۱۸ یک شکارچی روسی به نام پاول در هنگام شکار خود به یک تونل یخ زده ۷ متری در اعماق قطب سیبری برخورد و در آنجا یک عاج ماموت کشف کرد. به همین علت پس از مشاهده عاج، با محققان شعبه سیبری در یاکوتسک تماس گرفت. در راستای این تماس گروهی از دانشمندان به محل بلایاگوارا در ساحل رودخانه ایندیگرکا اعزام شده و یکی از زیباترین حیوانات عصر یخبندان که مربوط به ۲۸ هزار سال پیش بود را کشف کردند.

براساس گزارش‌ها ۱۵ متر آن طرف تر، یک شیر دیگر نیز کشف شد.  پوست، دندان‌ها، پنجه‌ها و حتی سبیل‌های هر دو شیر هنوز سالم مانده بودند. دکتر والری پلوتنیکوف و همکارانش در ابتدای تحقیقات خود نام این شیرها را اسپار و تاک نامیدند. دانشمندان ابتدا تصور می‌کردند که شیرها خواهرو برادر هستند، اما پس از اولین آزمایش‌های ژنیتیکی و سی‌تی‌اسکن‌ها مشخص شد آن‌ها بیشتر از ۱۵ هزار سال با یک‌دیگر زندگی‌می‌کردند. پس از بررسی‌های فراوان دانشمندان دریافت‌اند که این شیرهای ماموتی حدود ۱۴ هزار سال است که منقرض شده اند.

شیر عصر یخبندان

براساس تحقیقات، این زوج در نوامبر۲۰۱۸ و ژانویه ۲۰۱۹ وارد آزمایشگاه یاکوتسک شدند و از نظر بیماری‌های عفونی همچون سیاه زخم که می‌توانند برای هزاران سال پنهان باشند مورد بررسی قرار گرفتند. افزون بر این  دانشمندان  دریافته‌اند که دندان‌های  این دو زوج در مقایسه با ماموت‌های افریقایی  در سن کمتری رشد داشته است. تا آن‌ها بتوانند در زمستان‌های سخت سیبری، گوشت مصرف کنند. همچنین دانشمندان روسیه دریافته‌اند که اسپار و تاک به دلیل سقوط یا به علت مدفون در گل و لای  جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید