مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق رسما از ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی برای سفر به بغداد وشرکت در نشست سران منطقه‌ای دعوت کرد.

دعوت مصطفی الکاظمی از پادشاه عربستان برای سفر به بغداد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از سومریه نیوز نوشت: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق از «ملک سلمان» پادشاه سعودی برای سفر به بغداد رسماً دعوت به عمل آورد. وی با ارسال دعوتنامه ای رسمی به ملک سلمان خواستار حضور او در نشست سران منطقه‌ای در پایتخت عراق شد.

بر اساس این گزارش، منابع عراقی اعلام کردند که «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دعوتنامه رسمی از سوی مصطفی الکاظمی خطاب به ملک سلمان را به «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود تحویل داده است.

پیشتر اعلام شده بود که وزرای خارجه عراق و عربستان در ریاض با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. وزرای خارجه عراق و عربستان سعودی در جریان دیدار مذکور درباره آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین راهکارهای تقویت روابط بغداد و ریاض را بررسی کردند.

این درحالی است که وزیر خارجه عراق روز گذشته نیز با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص تحولات منطقه رایزنی کردند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فؤاد حسین در این دیدار دعوتنامه رسمی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از اردوغان برای شرکت در نشست سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را تقدیم وی کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید