وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از تداوم تنش و نقض آتش‌بس طی روزهای اخیر میان نیروهای این کشور و ارمنستان در برخی نقاط مرز مشترک دو کشور خبر داد.

تداوم درگیری در برخی نقاط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان 

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نوشت: در چند روز اخیر نقض آتش بس و تیراندازی های متقابل نیروهای این کشور و ارمنستان بیشتر در مسیرهای منطقه صدرک جمهوری خودمختار نخجوان و نیز در شهرستان آزاد شده "کلبجر" مشاهده می شود.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز نیز نیروهای ارمنستان را به نقض آتش بس در مسیر نخجوان متهم کرد و گزارش داد: نیروهای ارمنی مستقر در منطقه مرزی "ودی" این کشور بامداد امروز مواضع ارتش جمهوری آذربایجان واقع در نزدیکی منطقه "حیدرآباد" نخجوان را با استفاده از سلاح های مختلف مورد هدف قرار دادند.

این گزارش با اشاره به این که نقض آتش بس در این مسیر تلفات جانی دربر نداشته است، می افزاید: نیروهای جمهوری آذربایجان نیز دست به اقدامات پیشگیرانه زده و در حال حاضر بر شرایط عملیاتی در این مسیر کنترل دارند.

اختلاف نظر جمهوری آذربایجان و ارمنستان مربوط به روند تعیین حدود مرزی میان دو کشور که بلافاصله پس از جنگ ۴۴ روزه سال گذشته آغاز شد، موجب تنش و درگیری ها در مناطق مرزی و  بخصوص در مسیر های نخجوان و شهرستان آزاد شده "کلبجر" می باشد که در ادامه آن تلفات جانی از هر  دو طرف درگیر نیز در به همراه داشته است.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته (۱۳۹۹) توانست سرزمین های خود را از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید