سازمان تأمین اجتماعی در دو ماهه ابتدای سال بابت تأمین منابع مالی سازمان اقدام به اخذ تسهیلات کوتاه مدت بانکی نموده است.

حقوق بازنشستگان با وام بانکی پرداخت شد!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، به دلیل عدم تحقق منابع موضوع بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری از یک سو و به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین از سوی دیگر، مبلغ ۵۶.۹۸۹.۰۰۰ میلیون ریال تنخواه گردان از طرف خزانه به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت گردیده است.

براساس گزارش دیوان محاسبات، به دلیل کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری، تا زمان تحریر این گزارش(نیمه تیرماه) مبلغ ۳.۸۶۰.۲۰۲ میلیون ریال کسورات مرتبط با اقساط بازنشستگان به حساب دستگاههای اجرایی ذیربط واریز نگردیده است.

براساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی در دو ماهه ابتدای سال بابت تأمین منابع مالی سازمان اقدام به اخذ تسهیلات کوتاه مدت بانکی نموده است.

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با اجرای فاز دوم متناسب سازی حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، حدود ۷۴ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد و همچنین در حدود ۴۰.۳۸ درصد از مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در طبقه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال قرار گرفته اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، این در حالی است که بارها کارشناسان نسبت به بی‌توجهی به تامین  منابع لازم برای افزایش حقوقها هشدار داده بودند، اما دولت با همراهی مجلس بی توجه به این هشدارها، با اتخاذ این تصمیمات، تورمهای بالا را بر کشور تحمیل کردند.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حی US ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    اگروامهای خاص به افراد با ژن خاص نبود الان بدبخت نبودید چندین میلیارد سرمایه نیروی کارگردستتاناست ،آنوقت کاسه گدایی دستتان است
  • رصا IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    آقا قصه نگو حقوق مرداد ماه ۱۴۰۰ هنوز واریز نشده کی واریز میکنید لازمه مونه الان ۳۰ام مرداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید