۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
کد خبر: 55277885

ما در عصری زندگی می­کنیم که شبکه‌­های اجتماعی راهی قدرتمند برای انتقال اطلاعات است. این می‌­تواند همه­‌گیر باشد، اما از این ویژگی می‌­توان به نفع دلایل ارزشمند استفاده کرد.

روز جهانی نوعدوستی

۱۹ آگوست در حال حاضر به عنوان روز جهانی نوعدوستی و رفتار­های بشردوستانه نامگذاری شده است. روزی برای ادای احترام به کسانی که در انجام کارهای بشردوستانه جان خود را از دست داده­‌اند. در حالی که مطمئنا یک روز برای ادای احترام به کسانی که رفته­‌اند نامگذاری شده است، اما فرصتی است برای قدردانی از میراث آن­ها با افزایش آگاهی در مورد تلاش­های بشردوستانه در سراسر جهان.

سازمان­های مختلف از روز جهانی نوعدوستی به عنوان فرصتی برای تقویت شغل خود و احترام به انواع مختلف انسان دوستان استفاده می‌­کنند.

همانطور که مارتین لوتر کینگ جونیور گفت: "مداوم­ترین و فوری­ترین سوال زندگی این است که" شما برای دیگران چه می­‌کنید؟ "

روز جهانی نوعدوستی و کارها­یی که در آن انجام می‌­شود باعث افزایش آگاهی در مورد امدادگران در سراسر جهان می­‌شود که زمان و منابع خود را به طرق مختلف برای کمک به نیازمندان اختصاص می­‌دهند.

وینسنت اموگا، معاون دفتر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، می­‌گوید: WHD فرصتی است برای نشان دادن انسان دوست­ها و "عزت، قدرت و انسانیت آن­ها برای الهام بخشیدن به همه ما".

از هشتگ #بشریت مشترک برای به اشتراک گذاشتن داستانهای مربوط به امدادگران در سراسر جامعه بین المللی استفاده می­‌شود.

ما در عصری زندگی می­کنیم که شبکه­‌های اجتماعی راهی قدرتمند برای انتقال اطلاعات است. این می­تواند همه­‌گیر باشد، اما از این ویژگی می­‌توان به نفع دلایل ارزشمند استفاده کرد. این یک راه عالی برای افزایش آگاهی در مورد دلایل ارزشمند و افرادی است که در سراسر جهان برای آن­ها مبارزه می­‌کنند.

صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) حمایت و مشارکتشان در این جنبش را اعلام کرده است.

روز جهانی نوعدوستی

جنبش بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با بیان داستان­‌هایی درباره کمک­‌هایی که در سراسر جهان ارائه می­دهند و با دعوت از مردم در سراسر جهان برای اطمینان از حفظ امنیت این کارگران، از کارگران بشردوست قدردانی می‌­کنند.

هر سال در ۱۹ آگوست، روز جهانی بشردوستانه (WHD) به طور گسترده­‌ای توسط سازمان ملل متحد و شرکای آن گرامی داشته می­‌شود. WHD توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ادای احترام به کسانی که در بمب گذاری ۲۰۰۳ در مقر سازمان ملل در بغداد عراق جان خود را از دست دادند و ۲۲ کارمند سازمان ملل که کشته شدند، جهان را گرد هم می‌­آورد تا از افرادی که از بحران­های انسانی آسیب دیده­‌اند حمایت کرده و از امدادگران که به آنها کمک می­‌کنند ادای احترام کند.

امسال، سازمان ملل متحد و OCHA یک کمپین آنلاین جهانی را هدایت خواهند کرد که سال گذشته توسط پزشکان بدون مرز در پی بمباران بیمارستان در کندز، افغانستان راه اندازی شد. این کمپین از محتوا و یافته‌­های گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حفاظت از غیرنظامیان ۲۰۱۷  که در مه ۲۰۱۷ ارائه شد، برای ارائه اطلاعات معتبر و بی­طرفانه برای حمایت از جشن های WHD امسال استفاده خواهد کرد.

هر روز، امدادگران جان مردم را در درگیری­‌ها و بلایا نجات می­دهند و از چالش­ها و خطرات عظیمی عبور می­‌کنند. در روز جهانی نوعدوستی و بشردوستانه (۱۹ آگوست)، ما آن دسته از همکاران قهرمان را که در خدمات بشردوستانه جان خود را از دست داده اند، به یاد می­‌آوریم و ادای احترام می­‌کنیم.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید