بنابر اعلام رسانه‌های عربی، عراق قصد دارد از ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران برای شرکت در نشست بین‌المللی بغداد دعوت به عمل آورد.

تدارک عراق برای دعوت از رئیسی به منظور شرکت در نشست بین‌المللی بغداد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، کشور عراق قرار است نشستی بین المللی با حضور برخی کشورهای های منطقه ای و غربی در اواخر ماه جاری میلادی برگزار کند.

شبکه العربی الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد که بغداد طی روزهای های آتی از سید ابراهیم‌رئیسی، رئیس جمهور ایران برای شرکت در این مراسم دعوت خواهد کرد.

عامل الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق پیش از این اعلام کرد که حدودا ده کشور از جمله ترکیه ،ایران ، عربستان و برخی کشورهای عربی دیگر  به علاوه برخی کشورهای اروپایی و آمریکا در نشست بغداد مشارکت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، بغداد پیش از این از ترکیه ،عربستان و کویت برای مشارکت در این نشست دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه عراق در گفت وگو با پایگاه خبری العربی الجدید اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور در پی برگزاری کنفرانسی منطقه‌ای با حضور کشورهای همسایه عراق و چند کشور دیگر منطقه است.

وی گفت که نخست‌وزیر عراق دستور تشکیل کمیته‌ای در هیئت دولت متشکل از چند مشاور و مقام وزارت خارجه به ریاست «نزار الخیرالله»، قائم‌مقام وزارت امور خارجه عراق، برای انجام تدارکات لازم برای برگزاری این نشست را داده است.

این مقام عالی رتبه عراقی تاکید کرد: ایران، ترکیه، عربستان، کویت، اردن، سوریه و چند کشور تأثیرگذار دیگر عربی و نیز چند کشور از اتحادیه اروپا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

وی می گوید که هدف از برگزاری این کنفرانس به میزبانی بغداد، نزدیک کردن دیدگاه‌ها درخصوص مسائل امنیتی و سیاسی مهم میان کشورهایی است که با یکدیگر اختلافاتی دارند.

این مقام وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه قرار است این کنفرانس در اواخر ماه جاری میلادی و یا اوایل ماه آینده برگزار شود خاطرنشان کرد: هنوز هیچ دعوتی از کشورها انجام نشده است و موضوع در مرحله تهیه محورها و پرونده‌های مربوط به کنفرانس است اما انتظار می‌رود که همه کشورها به این دعوت پاسخ مثبت دهند و معلوم نیست که مشارکت در چه سطحی باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید