تفاهم نامه پنج جانبه همکاری مشترک، پست بانک ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت مخابرات ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف کمک به تولید داخلی فناوری های راهبردی و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان به امضا رسید.

پست بانک ایران تفاهم‌نامه همکاری پنج جانبه امضا کرد

به گزارش سلام نو به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری مدیر عامل بانک در مراسم امضا این تفاهم نامه پنج جانبه با اشاره به اینکه پست بانک ایران به عنوان یک بانک گسترده در شبکه بانکی کشور در بخش فناوری اطلاعات با وجود بیش از ۶۰۰۰ باجه بانکی  روستایی ارائه خدمات بانکی در مناطق روستایی،حمایت ویژه از فعالان بخش ICT را در دستور کار قرار داده است، گفت: همواره تلاش کردیم عمده سبد خدماتی بانک را با اولویت حمایت از فعالین بخش روستایی و فناوری اطلاعات، به سمت تولید هدایت کنیم.

وی افزود: با اقدامات پست بانک ایران در حال حاضر روزانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش انواع خدمات بانکی به روستاییان ارائه می شود.

شیری با بیان اینکه اگر توسعه خدمات و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود امکان ارائه انواع خدمات بانکی و ارتباطی به مناطق محروم و روستایی وجود نداشت، گفت: برای توسعه خدمات در بخش ICT از سال قبل با صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی تفاهم نامه امضا کرده ایم تا منابع مالی به حوزه فناوری اطلاعات کشور هدایت شود و افتخار می کنیم که جز اولین بانک ها در اخذ موافقت عاملیت صندوق توسعه ملی در این بخش باشیم.

مدیر عامل پست بانک ایران افزود: خوشبختانه فعالان حوزه فناوری اطلاعات در پست بانک ایران وزن قابل توجهی دارند و امروز نمود واقعی پشتیبانی و مانع زدایی را در بخش تولید و مشارکت داشته ایم و به سهم بانک نقش ارزنده ای برای تحقق اهداف داشته باشیم.

شیری افزود:  یکی از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی، سیاست جایگزینی واردات با تولید داخلی است که با اجرای پروژه هدف تفاهم نامه این مهم نمود عینی می یابد.

مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه تفاهم نامه پنج جانبه با هدف بهره گیری از توانمندی های شرکتهای دانش بنیان برای رفع نیازمندیهای صنعت مخابراتی کشور به امضا طرفین رسیده است، گفت: شناسایی نیازهای شرکت مخابرات ایران برای معرفی به شرکتهای دانش بنیان فعال در این حوزه با هدف کاهش زمان، هزینه تولید و عرضه، تعمیر و نگهداری و به روزرسانی سیستم ها و کاهش وابستگی به محصولات و شرکتهای خارجی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

شیری ادامه داد: استفاده از ظرفیتهای شرکت مخابرات ایران برای رفع نیازمندی‌های راهبردی صنعت مخابراتی، رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان اهدف دیگرامضای این تفاهم نامه مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه پست بانک ایران وظیفه تامین مالی این تفاهم نامه را به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بر عهده دارد، افزود: کمیته ای متشکل از نمایندگان پنج دستگاه، راهبری اجرای این تفاهم نامه را بر عهده خواهند داشت و نمایندگان طرفین جلسات دوره ای مشترک  برگزار می کنند تا برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، زمان شروع همکاری از تاریخ امضای طرفین و مبادله آن بوده و اعتبار آن به مدت 5 سال شمسی از تاریخ امضای تفاهم نامه تعیین شده است.

بر اساس این تفاهم نامه سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور کمک به توسعه شبکه فیبر نوری تلاش می کند تا تعرفه اینترنت ثابت را از اینترنت تلفن همراه ( 5G) به مدت سه سال پایین تر نگه دارد.

در این مراسم، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، سید صادق خیاطیان رییس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان شهرداری ها و دهیاری

همچنین در مراسم دیگری تفاهم‌نامه پنج‌ساله مجدد بین پست بانک ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به امضا رسید.

مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بخصوص دهیاری‌ها مشتریان استراتژیک بانک هستند، گفت: ما در پست بانک ایران همواره سعی می‌کنیم هزینه‌ها و قیمت تمام شده خدمات را برای مشتریان استراتژیک خود به حداقل برسانیم، زیرا اعتقاد داریم که اگر قیمت تمام شده را بالا ببریم ممکن است مدتی عایدی و درآمد بیشتری داشته باشیم، ولی این انتفاع دائمی نیست.

وی با اشاره به همکاری سایر بانک‌ها برای ارائه خدمات مالی و بانکی به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: در دنیای اقتصاد رقابتی، حاصل رقابت برای مشتریان، کیفیت بهتر و قیمت مطلوب‌تر است و معتقدیم که پست بانک ایران بهترین کیفیت و خدمات را به مشتریان و ذینفعان این سازمان ارائه می‌دهد و در نتیجه در این عرصه برنده هستیم.

مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه گفت: در جامعه گسترده‌ای که شرایط متفاوتی دارند همه را با یک بسته تعریف شده نمی‌توان تحت پوشش قرار داد و مدیریت کرد و کمیته‌ای که در قالب این تفاهم‌نامه تعریف شده است می‌تواند بر اساس شرایط، انعطاف لازم را برای مدیریت داشته باشد.

در ادامه این جلسه مهدی جمالی‌نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تفاهم نامه قبلی را بسیار کارا و کاربردی اعلام کرد و گفت: امروز روز آخر کاری شوراهای شهری و روستایی قدیم است و از فردا شوراها و دهیاری‌های جدید مشغول به کار می‌شوند و این خدمت و امضای مجدد این تفاهم‌نامه می تواند به آنان برای ارائه خدمات بهتر، کمک کند.  وی با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه ریل‌گذاری برای مدیران جدیدی است که در دولت سیزدهم بر سر کار می‌آیند، افزود: امیدوارم این تفاهم‌نامه بتواند بستری برای آبادانی و ایجاد نشاط در روستاهای کشور فراهم کند.

براساس این تفاهم‌نامه، پست بانک ایران تسهیلات متنوعی در قالب طرح‌ها، پروژه‌های درآمدزا و تامین مالی خرید ماشین‌آلات مورد نیاز دهیاری‌ها و شرکت تعاونی‌ دهیاری‌ها پرداخت می‌کند. پست بانک ایران در روستاهایی که از سوی استانداری‌ها اعلام می‌شوند، دستگاه‌ خودپرداز نصب و برای تمامی دهیاری‌ها در شعب شهرستان‌ها حساب جاری افتتاح می‌کند.

همچنین، تعامل و همکاری بین برای ارائه خدمات مالی، بانکی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی طرفین برای توسعه روستایی و کمک به خود کفایی نهاد دهیاری‌ها در کشور از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید