همه ما با خواص بی‌نظیر شیر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی موردنیاز بدن آشنا هستیم. شیر علاوه بر اینها، برای پوست هم فواید زیادی دارد.

فواید بی‌نظیر ماسک شیر برای سلامت پوست / شیر گاو بهتر است یا گوسفند؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، احتمالا این محصول شگفت‌انگیز مراقبت از پوست هم‌اکنون در یخچال شماست. همه ما با خواص بی‌نظیر شیر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی موردنیاز بدن آشنا هستیم. از ابتدای زندگی شیر نقش مهمی در رشد ما دارد. با خوردن شیر، پروتئین موردنیاز بدن تامین می‌شود. همچنین در رشد استخوان، مو و استحکام دندان نقش اساسی دارد. شیر علاوه بر اینها، برای پوست هم فواید زیادی دارد.

آیا می‌‏دانید که می‌توان به‌جای استفاده از مواد پاک‌کننده و مرطوب‌کننده گران‌قیمت از این محصول که در حال حاضر در آشپزخانه شماست استفاده کنید؟ بله شیر! متخصصان زیبایی طبیعی می‌گویند که این ماده می‌تواند باعث نرمی، شفافیت و لایه‌برداری پوست شود و حتی خیلی بیشتر از این، به پوست شما کمک کند. در ادامه با هم به بررسی فواید بی‌نظیر زیبایی این ماده محبوب می‌پردازیم.

پاک‌کننده پوست

آیا به خاطر حساسیت پوست‌تان در فکر این هستید که استفاده از پاک‌کننده‌های فومی قدیمی را متوقف کنید؟ متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند از شیر به‌عنوان پاک‌کننده روزانه خود استفاده کنید. این پاک‌کننده خیلی ملایم و در عین حال موثر، روغن اضافی و مواد آرایشی را از روی پوست پاک می‌کند. می‌توانید از مزایای ضدآکنه و ضدقارچ عسل هم بهره ببرید و کمی از آن را به شیری که به‌صورت خود می‌زنید، اضافه کنید. این کار علاوه بر اینکه پوست شما را پاکسازی می‌کند، خاصیت لایه‌برداری هم دارد.

لایه‌برداری

شیر حاوی اسید لاکتیک است و این همان ماده‌ای است که در لایه‌بردارهای شیمیایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اسید لاکتیک برای کاهش چین و چروک و افزایش کلاژن و صافی پوست مفید واقع می‌شود و این در حالی است که با شیر بدون تحریک شدن پوست، لایه‌برداری انجام می‌شود. برای این کار یک پد پنبه‌ای را در شیر خیس کنید و به آرامی روی پوست خود تا ناحیه گردن بمالید. این لایه‌برداری بسیار ملایم است و مثل اسید میوه یا آنزیم‌های دیگر پوست را تحریک نمی‌کند. بعد از مدتی هم اثر خوب این لایه‌برداری ملایم را در پوست خود مشاهده خواهید کرد.

روشن‌کننده

علاوه بر شیر، دیگر محصولات لبنی هم برای پوست مفید هستند. استفاده از ماست به‌عنوان ماسک به آرامی لایه‌برداری کرده و پوست را نرم می‌کند. ماست به‌علت غلظتی که دارد، تاثیر خوبی روی پوست می‌گذارد. یک لایه نازک ماست را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را بشویید. ماست علاوه بر اینکه باعث لطافت پوست می‌شود، چربی پوست را تامین می‌کند و نقش روشن‌کنندگی هم دارد.

نرم‌کننده پوست

شایعه است که کلئوپاترا برای داشتن پوستی فوق‌العاده نرم، با شیر لوکس حمام می‌کرد. قطعا پر کردن وان حمام با شیر به دلیل داشتن پوستی صاف و ابریشمی منطقی به‌نظر نمی‌رسد اما می‌توانید چند فنجان شیر به آب گرم اضافه کنید و با آن حمام کنید. این کار باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. شیر مواد مغذی متفاوتی دارد که کمک می‌کند تا بهترین پوست را داشته باشید.

درمان لک‌های پوستی

همان‌طور که گفتیم اسید لاکتیک موجود در شیر باعث روشن شدن پوست، رفع جوش و درمان روزنه‌های پوستی می‌شود. متخصصان می‌گویند شیر به دلیل آمینواسیدی که دارد به پوست آبرسانی هم می‌کند، موضوعی که بسیاری از افرادی که از آکنه رنج می‌برند فراموش می‌کنند آن را انجام دهند. توصیه می‌شود برای این کار، شیر را با آرد مخلوط کنید تا یک خمیر نازک ایجاد شود. این خمیر را قبل از خواب به‌صورت خود بمالید و صبح بشویید و تاثیر آن را روی پوست خود احساس کنید.

آموزش ماسک‌هایی با شیر

جالب است بدانید به دلیل همین اسیدلاکتیک موجود در شیر که باعث نرمی و شادابی پوست می‌شود، این ماده در بیشتر کرم‌ها و لوسیون‌های دست و صورت به‌کار می‌رود. همچنین شیر سرشار از پروتئین، کلسیم و ویتامین ۱۲B است که در پیشگیری از بروز عوارض پوستی ازقبیل خشکی، شکنندگی و اگزما نقش مهمی دارد. در این بخش به شما ماسک‌هایی را معرفی می‌کنیم که با شیر درست می‌شوند و برای پوست صورت بسیار مفید هستند.

– ماسک سیب و شیر خاصیت لایه‌برداری روی پوست دارد و باعث شفافیت پوست می‌شود. یک عدد سیب را رنده و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و به مدت ۲۰دقیقه روی پوست قرار دهید.

– برای اینکه پوست شما نرم شود یک تکه پارچه یا پنبه را در شیر خوب خیس کنید و آن را روی صورت خود بکشید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان بماند، سپس صورت خود را با آب بشویید.

– برای نرمی پوست، یک قاشق چای‌خوری نمک را در دو قاشق سوپ‌خوری شیر بریزید و هنگام خواب به‌صورت خود بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

– برای جوانسازی و شاداب شدن پوست می‌توانید از ماسک شیر و آرد برنج یا ماسک نشاسته و شیر استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با نصف لیوان شیر مخلوط کنید و هنگام خواب روی پوست تمیز خود بگذارید، در کنار آن، یک لیوان شیر نیز میل کنید. پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، صورت را با آب سرد بشویید.

– برای شفافیت پوست یک قاشق سوپ‌خوری شیر را با یک قاشق چای‌خوری هویج، یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال و یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را به‌خوبی بشویید.

– یک قاشق چای‌خوری آب لیموشیرین و تخم کدو را به اندازه یک قاشق چای‌خوری بکوبید و آن را با نصف قاشق چای‌خوری خامه مخلوط و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰دقیقه بماند. این ماسک اثر فوق‌العاده‌ای برای نرمی و صافی پوست شما دارد.

– ماسک بادام نیز باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود. یک قاشق غذاخوری شیر را با پودر بادام به‌خوبی مخلوط سپس یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را برای ۱۵دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

با شیر برای خود اسکراب بسازید

اسکراب تمیزکننده پوست درست کنید. دو قاشق غذاخوری شیر را با دو قاشق عسل یا آبلیمو یا جوش‌شیرین یا هر سه آنها مخلوط کنید. یک قرص ویتامین E هم برای افزایش قدرت پاک کنندگی به آن اضافه کنید. حالا آن را به‌صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵دقیقه روی پوست‌تان بماند، بعد صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

اسکراب شیر و بلغور جو را هم می‌توانید به آسانی تهیه کنید. یک فنجان شیر و سه قاشق غذاخوری بلغور جو را مخلوط کنید و اجازه دهید خوب خیس بخورد، سپس به آرامی بر روی پوست مالش دهید و صبر کنید تا خشک شود. بعد آن را با آب گرم به آرامی شست‌وشو دهید. این اسکراب یک لایه‌بردار ملایم برای پوست محسوب می‌شود.

نصف فنجان بادام را یک شب در شیر خیس کنید. وقتی بادام خیس می‌خورد حالت خمیری پیدا می‌کند، آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس پوست‌تان را با آب گرم شست‌وشو دهید. اسکراب بادام هم لایه‌برداری ملایم برای پوست است.

چند توصیه مفید

بسیاری از مشکلاتی که برای پوست ما ایجاد می‌شود، ناشی از مشکلات داخلی بدن ماست. استرس، فشار عصبی، کمبود ویتامین، پروتئین و… همگی روی پوست ما اثر می‌گذارند. شیر منبع غنی از مواد بسیاری است که بدن ما روزانه به آن نیاز دارد، پس هرگز از خوردن شیر غافل نشوید.

بعضی افراد به پروتئین موجود در شیر حساسیت دارند و گاهی این حساسیت روی پوست خود را نشان می‌دهد. اگر به نوشیدن شیر یا دیگر محصولات لبنی حساسیت دارید، استفاده از شیر به‌عنوان پاک‌کننده و لایه‌بردار روی پوست هم ممکن است در شما باعث تشدید حساسیت پوستی شود. پس در مصرف شیر چه هنگام خوردن چه برای استفاده روی پوست، دقت کنید.

چرا وقتی در خانه شیر دارید به‌دنبال محصولات گران‌قیمت برای پوست خود هستید؟ شیر به پوست آبرسانی کرده و آن را درخشان و زیبا می‌کند، بنابراین اجازه دهید شیر همراه غلات، حبوبات و سایر گیاهان مفید روی پوست شما بنشیند و جایگزین محصولات پوستی گران‌قیمت شود.

شیر گاو بهتر است یا گوسفند؟

در مورد شیر اولین گزینه ای که به ذهن همه می‌رسد شیر گاو است. شما می‌توانید از شیر بز یا گوسفند هم استفاده کنید اما برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، از شیر پر چرب گاو استفاده کنید. شیر پرچرب گاوی اثر بهتر و سریع‌تری بر روی پوست دارد، چون باعث آبرسانی و طراوت پوست از طریق تامین پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در شیر می‌شود. شیر گاو مناسب‌ترین گزینه برای استفاده روی پوست است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید