آن طور که ایسنا روایت کرده، طرح صیانت هنوز تصویب نشده است.

طرح صیانت از اینترنت لغو می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان درباره «طرح صیانت از فضای مجازی و اصل ۸۵ شدن آن» گفت: هیچ هماهنگی قبلی درباره مصوبات با شورای نگهبان معنا ندارد؛ چون ما تا آخرین لحظه نمی‌دانیم که چه چیزی توسط مجلس نهایی خواهد شد. تا زمانی که متن نهایی به شورای نگهبان نرسد، ما نمی‌توانیم اعلام نظر کنیم.

آن طور که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هنوز چیزی تصویب نشده است. برخی از موارد بوده که شورای نگهبان حتی ضرورت اصل ۸۵ قانون اساسی را نیز زیر سوال برده است. رعایت حقوق مردم برای ما در شورای نگهبان مهم است.

در همین حال یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم از طرح تقاضای مسکوت ماندن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر داده است.جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تایباد در توییتی نوشته است: «طرح صیانت ‬فضای مجازی غیر کارشناسی و چالش‌زاست، براساس تبصره ۲ ماده ۱۶۷ قانون آیین‌نامه داخلی، درخواست توقف رسیدگی در کمیسیون را ارائه می‌کنیم و آن را به صحن بر می‌گردانیم، به آن امید که با همراهی سایر ‫نمایندگان محترم، طرح را مسکوت بگذاریم. اولویت کشورواکسن و مساله معیشت‬ است، نه اینترنت.‬‬‬»

صبح امروز نیز مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفته است: با توجه به این که رای‌گیری برای بررسی طرح مذکور ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی زمانی انجام شد که پس از وقت استراحت مجلس بود و از آنجایی که معمولا بلافاصله پس از وقت استراحت طرحی برای رای‌گیری مطرح نمی‌شود، لذا تعدادی از نمایندگان در صحن علنی حضور نداشتند.وی به ایسنا گفته است: اصل هشتاد و پنجی شدن آن فقط ۱۲۱ رای آورده است که به نظر می رسد نظر اکثریت مجلس نیست. این درخواست که به امضای بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان رسیده تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و امیدواریم با رای آوردن این طرح، بررسی طرح فضای مجازی ذیل اصل ۸۵ لغو و این طرح به صورت عادی بررسی شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید