مصرف میوه و سبزیجات بهترین گزینه غذایی دیگر پس از تزریق واکسن است که توصیه می شود ضمن اینکه خوردن چند خرما برای افراد دیابتی هم چالش برانگیز نخواهد بود و باید این مواد را در سبد غذایی قرار بدهند.

توصیه‌های مهم تغذیه‌ای برای بعد از تزریق واکسن کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وحید زارع ا با تاکید بر اینکه به دلیل بروز احتمال تب یا افزایش دمای بدن بعد از واکسیناسیون، نوشیدن آب و مایعات خیلی به کاهش آن کمک می کند، اظهار داشت: مغز هر آنچه که می بیند می خواهد استفاده کند پس با واکسیناسیون، بطری آب را جلوی چشم بگذارید تا مصرف کنید.

وی افزود: مصرف میوه و آب میوه طبیعی دومین توصیه ای است که به این افراد می شود مانند آب سیب و آناناس که بسیار در بازگشت فرد به حالت عادی کمک می کند. البته افرادی که دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت هستند باید در مصرف آب میوه و مواد قندی احتیاط لازم به خرج دهند.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه میوه هایی که غنی از آب هستند و مواد مغذی خوبی دارد مانند هندوانه، به شدت پس از واکسیناسیون توصیه می شود، خاطرنشان کرد: برخی افراد علاوه بر تب دچار اختلال فشار خون می شوند که باید مایعاتی نظیر آب و عسل یا مخلوطی از گلاب و عسل استفاده کنند تا دچار سرگیجه نشوند.

زارع یادآور شد: به طور کلی تخلیه ویروس از بدن با ادرار صورت می گیرد پس به افراد توصیه می شود که مایعات مصرف کنند تا به دفع ویروس کمک کند. همچنین تقسیم سلولی و رقیق شدن خون در بدن هم کمک می کند که واکسن با سرعت به گردش درآید پس خوردن مایعات به دلیل اینکه خون را رقیق می کند حائز اهمیت است.  

متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه همه توصیه های غذایی باید با توجه به فیزیولوژی بدن افراد و در صورت داشتن بیماری زمینه ای همراه با مشاوره پزشک خود رعایت شود، خاطرنشان کرد: مصرف گوشت سفید در جهت بازگشت تعادل به بدن پس از تزریق واکسن بسیار مفید است.

وی یادآور شد: مصرف میوه و سبزیجات بهترین گزینه غذایی دیگر پس از تزریق واکسن است که توصیه می شود ضمن اینکه خوردن چند خرما برای افراد دیابتی هم چالش برانگیز نخواهد بود و باید این مواد را در سبد غذایی قرار بدهند.

زارع تصریح کرد: مصرف آجیل و خشکبار به تقویت سیستم ایمنی بدن و بازگشت بدن به حالت طبیعی بسیار کمک می کند.

این رژیم درمانگر در پاسخ به اینکه مصرف این مواد غذایی که پس از واکسیناسیون توصیه می شود تا چند روز باید رعایت شود، گفت: به دلیل اینکه عوارض واکسن در افراد متفاوت بروز می کند، بنابراین مصرف این مواد غذایی تا هنگامی که فرد احساس کند بدن او به حالت نرمال و طبیعی بازگشته است توصیه می شود.

    

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید